Производителят на луксозни автомобили Audi се придържа към прогнозата си за печалба през тази година, въпреки че по-високите разходи са свили с двуцифрено число в процентно изражение финансовия резултат на компанията през третото тримесечие, предаде Ройтерс.
Автопроизводителят осъществява скъпа стратегия за експанзия, като увеличава производствения си капацитет в Китай, Мексико и Бразилия, тъй като иска да отнеме короната на шампиона по продажби в луксозния сегмент BMW до края на десетилетието.
В края на годината трябва да започне производството във втората фабрика на Audi в Китай. Същевременно компанията инвестира около 1 млрд. евро в ново производство в Мексико, където се планира да се прави следващото поколение Q5. Производството се планира да започне през 2016 г.
„Правим сериозни разходи и инвестиции, за да укрепим глобалната позиция на Audi”, коментира финансовият директор на компанията Аксел Щротбек.
Автопроизводителят потвърди целта си да постигне оперативен марж от порядъка на 8-10%, въпреки че печалбата през третото тримесечие се е свила с 18 на сто до 954 млн. евро. Това не оправда очакванията на анализаторите – най-слабата прогноза, дадена от икономист за Ройтерс, е била за 1,13 млрд. евро печалба.
Оперативният марж за тримесечието достига 9,4%.
Приходите на компанията са се свили със 7,2% до 11,73 млрд. евро заради по-слабото търсене в Западна Европа, както и заради движенията на валутите.
Audi потвърди и очакванията си за продажбите през тази година – 1,5 млн. автомобила.
Печалбата на Audi съставлява около 40 на сто от оперативните резултати на VW Group и се счита за основен двигател за изпълнението на целта групата да надмине General Motors и Toyota като най-големия производител на автомобили в света до 2018 г.