Благодарение на добрите продажби на дъщерната си компания Porschе най-големият европейски автомобилен производител Volkswagen значително увеличи оперативната си печалба през третото тримесечие. Оперативната печалба на базираната във Волфсбург група отчете ръст от една пета за периода между юли и септември до 2,777 млрд. евро, като по този начин отговори точно на очакванията на пазара.
Резултатът представлява увеличение от 20% в сравнение със същия период на миналата година. Приходите намаляват леко през същия период до 47 млрд. евро. В крайна сметка има спад, но той се дължи на счетоводните ефекти от поглъщането на Porsche през миналата година, предава Ройтерс.
Най-силна подкрепа за резултатите за първите девет месеца на годината дават дъщерната компания Audi, чиято оперативна печалба обаче пада до 3,7 млрд. евро (спрямо 4,2 млрд. евро), и Porsche. Принадлежащият от миналата година към концерна производител на спортни автомобили умножи четирикратно резултата си до 1,89 млрд. евро спрямо 387 млн. евро преди година.
За Volkswagen машината за печалби на най-важния пазар – Китай, продължава да работи като по часовник. С дела си от 3,53 млрд. евро от общата оперативна печалба за първите девет месеца на годината по този показател концернът надвишава резултата от миналата година с 25 на сто. По този начин компанията запазва високото си темпо от първото полугодие, през което в Китай тя постигна печалба преди лихви и данъци (EBIT) от почти 2,37 млрд. евро.
Компанията от Волфсбург продължава да държи на своите годишни цели. Според тях се очаква ръст както на продадените автомобили, така и на приходите от продажби, а оперативната печалба следва да е поне на миналогодишното ниво от 11,5 млрд. евро.
Европейският автомобилен пазар е в криза от дълго време насам. Особено в обхванатите от икономическа криза южноевропейски страни купувачите на коли отдавна заобикалят отдалече автосалоните.