fallback

Батериите - големият проблем на електромобилите

Volvo разработва по-ефективна технология за складиране на електроенергията

10:33 | 21.10.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Електрическите автомобили съществуват от горе-долу същото време, от което човечеството познава "обикновения" автомобил. Но докато електромоторите претърпяха сериозно развитие, батериите остават основна пречка пред разпространението на технологията. Те са скъпи и големи, а капацитетът им често е недостатъчен. Бъдещите електромобили може да загърбят батериите, замествайки ги с панели от специален материал, в който се съхранява нужната енергия. Volvo са първи на опашката за тази технология, като шведите съобщиха, че работят по такъв прототип в последните три и половина години. От компанията не са сами в амбицията си да революционализират мобилността. Помага им цял екип от учени, обединени от Европейския Съюз в специална програма, оглавена от Лондонския колеж. Идеята е външните панели от купето да бъдат изработени от карбон, между нишките на който да бъде вградена нано-технология, която да играе ролята на батерия. Разработчиците на системата твърдят, че тя ще бъде по-ефективна и в по-малко клетки ще може да бъде складирано по-голямо количество електроенергия. Точно както при сегашните хибриди/електромобили, "батериите" ще могат да се зареждат както от електропреносната мрежа, така и от система за възобновяване на кинетичната енергия от спирачките. От Volvo твърдят, че материалът позволява по-бързо зареждане в сравнение с конвенционалните батерии, както и че е достатъчно здрав и гъвкав, за да се използва за изработката на някои части от купето. От изказването става ясно, че панелите са по-леки не само от сегашните батерии, но и от еквивалентните си компоненти, които ще заместят в структурата на колата. Твърди се още, че производството е природосъобразно, както и достатъчно евтино, за да не остане само една идея на чертожната дъска. Прототипът на Volvo е базиран на седана S80. При него технологията е вградена в капака на багажника и декоративния капак на двигателя, който обикновено е пластмасов. Понеже колата е все още в процес на разработка, предстои да бъдат подменени покрива, предния капак, както и вратите. От централата на шведите твърдят, че като свършат с колата, тя ще бъде с 15% по-лека. Максималният пробег би трябвало да е около 130 километра. Създателите на системата твърдят, че тя е подходяща за използвана и в стандартните бензинови и дизелови автомобили, където ще може да замести тежкия акумулатор. Още автомобилни новини четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:34 | 05.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още