Galibier трябваше да стане най-бързият и луксозен седан на планетата. След дълго колебание за бъдещето на модела в компанията-производител Bugatti са взели решение да не пускат машината в серийно производство, съобщава Motor Trend.
Концептуалният Galibier бе оборудван с дефорсиран до 800 к.с. двигател от хиперколата Veyron, който позволяваше максимална скорост от 350 км/ч. Около година след представянето на модела, ръководството на Volkswagen реши да позволи разработката на негова серийна версия. Тогавашният шеф на Bugatti Волфганг Дюрхаймер обаче поиска време, за да се преосмисли проекта, тъй като считаше, че седанът не е достатъчно мощен, комфортен и стилистично издържан. В крайна сметка работата по Galibier продължи на пълни обороти, но се появи нова пречка. Мястото на Дюрхаймер бе заето от Волфганг Шрайбер, който е един от противниците на проекта. Именно негова е и идеята проектът да бъде замразен в съвсем кратки срокове. Близки до Шрайбер признават, че в Bugatti се работи само върху един нов автомобил и това е наследникът на Veyron. Шефът на компанията е категоричен, че това е първостепенната задача пред екипа, който не бива да пилее ресурсите си за други неща. Освен това шефовете на Bugatti и Volkswagen не са убедени, че подобна кола ще успее да намери достатъчно купувачи. Въпреки че след излизането на Galibier като концептуален модел, от компанията обявиха прогнозни продажби от около 1500 бройки, при цена на седана около 1 млн. евро. Още автомобилни новини четете в Automedia.bg