Малко преди автомобилното изложение IAA във Франкфурт южноевропейският автомобилен пазар все още крие капани за производителите – продажбите продължават да намаляват значително. И не само в Италия, но и във Франция и Испания. Особено силно засегнати там са германските производители, пише DPA.
Във Франция, Испания и Италия продажбите през август отново падат значително. Във Франция има спад от 11 на сто до 86 000 превозни средства, обяви говорител на местната индустриална асоциация CCFA. Особено Volkswagen страда от нежеланието на потребителите да купуват нови коли. Най-големият европейски производител на автомобили е продал с 24 на сто по-малко автомобили в страната. През юли новите регистрации на автомобили във Франция скочиха за първи път от дълго време насам и докараха нотки на предпазлив оптимизъм у бранша.
CCFA продължава да очаква леко възстановяване. Асоциацията очаква за цялата година спад в продажбите от осем процента, въпреки че след първите осем месеца на годината изоставането е от десет процента. „Септември и октомври ще бъдат от решаващо значение", заяви говорителят на CCFA Франсоа Рудие.
Продължаващият да отчита загуби производител на автомобили Peugeot претърпява тежко поражение на родния си пазар. След леко повишение през юли, през август концернът продава със 17 процента по-малко нови автомобили. Daimler все още не може да се справи със спора за хладилния агент за охладителните си системи. Продажбите на германската марка се сринаха с 37 процента, но пък през изминалата седмица забраната за продажби бе вдигната. За сметка на това ръст отчитат General Motors, Fiat и Renault. Благодарение на марката Chevrolet продажбите на GM нарастват със 16 на сто. Fiat и Renault показат увеличение от близо десет и по-малко от два процента.
За цялата индустрия обаче по-лошо е положението в Испания. Там спадът, според данни на асоциацията на производителите, е в размер на 18,3%, след като през юли бе регистрирано увеличение на продажбите от 15 на сто. Все пак трябва да се отчете, че през август 2012 г. бизнесът в Испания бе на високи обороти, защото през септември бе увеличен ДДС за нови автомобили.
В Италия през август производителите са продали близо 53 000 нови коли – със 6,6% по-малко спрямо предходната година. През юли индустрията записа там най-малкия спад от април 2011 г. насам и това порои надежда за стабилизация. Перспективите за по-нататъшното развитие ще станат по-ясни по време на индустриалното търговско изложение IAA във Франкфурт през следващата седмица.