fallback

Логистичната система на BMW ядоса собствениците на коли

Шофьорите на автомобили от бранда са разгневени от дългото чакане за резервни части

14:50 | 29.08.13 г. 2
Автор - снимка
Редактор

В началото на май Нийлс Килиън от Южна Африка става горд собственик на BMW, когато купува новия си автомобил 3-а серия. След като катастрофира няколко седмици по-късно, той все още чака да му бъдат доставени резервните части и в момента вече не е толкова сигурен, че е направил най-добрия избор, пише Bloomberg. 

Килиън се нуждае от заден калник, преди да може да кара колата си отново. Междувременно продължава да отделя по 770 долара месечно за вноските по лизинга и е принуден да прави и допълнителни разходи, за да ходи до работа, тъй като от компанията не са му предоставили автомобил, който да използва, докато тече ремонтът.

Килиън е един от многото клиенти по света, разгневени от това, че германският BMW не успява да достави навреме резервни части за поправка на превозните им средства. От началото на юни най-големият производител на луксозни коли в света не успява да осигури резервни части за клиентите си навреме поради нова система за управление на доставките, въведена в централния склад в Германия.

Закъсненията се отразяват в глобален мащаб, тъй като поръчките в 40-те центъра за дистрибуция на резервни части на BMW се изпълняват основно от главния склад в Динголфинг. Той снабдява директно и около 300 сервиза в Германия.

Раймунд Нестлер, който живее в Инголщад, Германия - основната база на конкурентната Audi - чака от шест седмици за нова част, която контролира скоростта на двигателя. "Винаги съм бил заклет фен на BMW и в момента карам 7-мата си кола от тази марка, но ще се замисля кой бранд ще си купя следващия път", споделя Нестлер.

Около 10% от частите не могат да бъдат набавени моментално в Динголфинг поради логистичната промяна, обясни говорителят на базираната в Мюнхен компания Манфред Грюнерт. В склада работят служители на извънредни смени, за да се съкрати времето на изчакване, като се очаква новата система да работи нормално най-късно в началото  на септември, допълни той.

Логистичните проблеми се случват в момент, в който BMW се намира под силен натиск да запази лидерската си позиция при глобалните продажби на луксозни автомобили, след като и Audi и Daimler се зарекоха да завладеят първото място до края на това десетилетие.

„Логистичният проблем е разбираем, но три месеца са твърде дълъг период", коментира Юрген Пайпър, анализатор от Bankhaus Metzler във Франкфурт. „Със сигурност това нанася вреда на компанията. Очаквам репутацията ѝ да пострада и тя да понесе загуби от десетки милиони", добавя той.

Логистичният проект, наречен ATLAS, е стартиран през 2009 г. Основен изпълнител по онова време е IBM, но миналата седмица фирмата обяви, че вече не участва във въвеждането на програмата. Софтуерът се доставя от SAP.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:18 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още