fallback

Официална информация за серийното BMW i8

Силовият агрегат на баварския спортен хибрид ще разполага с 361 к.с.

15:04 | 07.08.13 г.
Автор - снимка
Създател

BMW разпространи официалните технически данни за серийната версия за хибридния спортен автомобил i8, чиято официална премиера ще се състои на автосалона във Франкфурт. Моделът ще се задвижва от комбинация от 3-цилиндров бензинов турбо-двигател с обем 1.5 литра и мощност 231 к.с., който задвижва задните колела, и електромотор (131 к.с.), отговарящ за предните. Така общата мощност на машината ще достигне 361 к.с., а максималният въртящ момент - 570 Нм. Двата двигателя използват отделни трансмисии - шестстепенна автоматична, с която е куплиран агрегатът с вътрешно горене, и двустепенна, която е интегрирана в електрическия мотор. Двете системи могат да работят както заедно, така и поотделно. От 0 до 100 км/час BMW i8 ще ускорява за 4,5 секунди, като максималната скорост ще бъде ограничена по електронен път на 250 км/ч. Моделът ще може да измине около 500 км с напълно заредени батерии и резервоар с гориво. Средното потребление на гориво ще бъде само 2,5 л/100 км, а в електрически режим пробегът ще е 35 км. За зареждането на акумулаторите, които са поставени ниско в средата на шасито, ще бъдат нужни 1,5 часа. Зареждането става от електропроводимата мрежа, а сведения за капацитета на литиево-йонните батерии засега няма. Агрегатът на i8 има три режима на работа - Eco Pro, Comfort и Sport. Последният може да променя алгоритъма за работа на трансмисията, както и чувствителността на педала на газта. Освен това ще оптимизира системата за рекуперация на енергията и ще натоварва максимално работата на електромотора. Най-икономичният режим - Eco Pro, ще намалява нивото на потребление на енергия от климатика, от системата за подгряване на седалките и на огледалата. Самият електромотор също ще работи повече за сметка на двигателя с вътрешно горене, който ще пести гориво. Така пробегът на BMW i8 ще може да се увеличи от 500 на 600 км. В конструкцията на модела са използвани алуминий, карбон и армирана с карбон пластмаса. От карбон е направен и монококът, и това позволява да се икономиса около 50 % от теглото в сравнение със същите конструкции, направени от стомана. За снижаване на масата инженерите на BMW са използвали и алуминиеви винтове, които заменят стоманените. А вместо стандартните стъкла са поставени новаторски аналози, като тяхната дебелина е 0.7 мм. Всичко това позволява автомобилът да тежи 1490 кг, които са разпределени по равно между двете оси. Габаритите на серийната версия на машината са: дължина 4689 мм, широчина - 1942 мм, височина - 1293 мм и междуосие - 2800 мм. Коефициентът на челно съпротивление е 0.26. Още снимки вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:12 | 05.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още