BMW разпространи официалните технически данни за серийната версия за хибридния спортен автомобил i8, чиято официална премиера ще се състои на автосалона във Франкфурт. Моделът ще се задвижва от комбинация от 3-цилиндров бензинов турбо-двигател с обем 1.5 литра и мощност 231 к.с., който задвижва задните колела, и електромотор (131 к.с.), отговарящ за предните. Така общата мощност на машината ще достигне 361 к.с., а максималният въртящ момент - 570 Нм. Двата двигателя използват отделни трансмисии - шестстепенна автоматична, с която е куплиран агрегатът с вътрешно горене, и двустепенна, която е интегрирана в електрическия мотор. Двете системи могат да работят както заедно, така и поотделно. От 0 до 100 км/час BMW i8 ще ускорява за 4,5 секунди, като максималната скорост ще бъде ограничена по електронен път на 250 км/ч. Моделът ще може да измине около 500 км с напълно заредени батерии и резервоар с гориво. Средното потребление на гориво ще бъде само 2,5 л/100 км, а в електрически режим пробегът ще е 35 км. За зареждането на акумулаторите, които са поставени ниско в средата на шасито, ще бъдат нужни 1,5 часа. Зареждането става от електропроводимата мрежа, а сведения за капацитета на литиево-йонните батерии засега няма. Агрегатът на i8 има три режима на работа - Eco Pro, Comfort и Sport. Последният може да променя алгоритъма за работа на трансмисията, както и чувствителността на педала на газта. Освен това ще оптимизира системата за рекуперация на енергията и ще натоварва максимално работата на електромотора. Най-икономичният режим - Eco Pro, ще намалява нивото на потребление на енергия от климатика, от системата за подгряване на седалките и на огледалата. Самият електромотор също ще работи повече за сметка на двигателя с вътрешно горене, който ще пести гориво. Така пробегът на BMW i8 ще може да се увеличи от 500 на 600 км. В конструкцията на модела са използвани алуминий, карбон и армирана с карбон пластмаса. От карбон е направен и монококът, и това позволява да се икономиса около 50 % от теглото в сравнение със същите конструкции, направени от стомана. За снижаване на масата инженерите на BMW са използвали и алуминиеви винтове, които заменят стоманените. А вместо стандартните стъкла са поставени новаторски аналози, като тяхната дебелина е 0.7 мм. Всичко това позволява автомобилът да тежи 1490 кг, които са разпределени по равно между двете оси. Габаритите на серийната версия на машината са: дължина 4689 мм, широчина - 1942 мм, височина - 1293 мм и междуосие - 2800 мм. Коефициентът на челно съпротивление е 0.26. Още снимки вижте в Automedia.bg
fallback
Официална информация за серийното BMW i8
Силовият агрегат на баварския спортен хибрид ще разполага с 361 к.с.
15:04 | 07.08.13 г.напиши коментар
fallback
Още от Новини виж още