fallback

Opel се отказва от Австралия

За първата половина на 2013 г. компанията е продала едва 989 автомобила на континента

17:17 | 06.08.13 г.
Автор - снимка
Създател

След само една година на местна почва германският автомобилен концерн Opel погреба надеждите си за възможен добър бизнес в Австралия. Компанията се оттегля от пазара, заяви членът на борда на Opel Йохан Вилемс в интервю пред dpa. „В Австралия условията се влошиха драстично. Поради това не е икономически изгодно да продължаваме да изнасяме под марката Opel“, коментира той.  

Въпреки това съществуват съображения, според които в бъдеще модели на Opel могат да бъдат продавани с известната там марка на GM Holden. А Holden е известна сред австралийците, защото има завод в страната. През миналата година австралийският филиал на General Motors (Holden) обяви, че ще съкрати 500 работници от Виктория и Южна Австралия заради слабото търсене и силния местен долар.

Австралийският пазар се счита за силно конкурентен, а изгражданите в Европа коли с марката Opel не могат да се конкурират по цена с местното производство. Освен това в страната бушува конкурентна битка на големи отстъпки. Ford например обяви през май, че след повече от 90 години прекратява производството си в Австралия. Два завода ще бъдат затворени. 

Освен това Opel си спести скъпи инвестиции в марката и продажбите на местно ниво. "Ние имаме една нова култура в нашата фирма - а това включва и да не приемаме слаби компромиси. Ако е необходимо, ние ще коригираме минали решения, "каза Вилемс.

Едва през септември 2012 г. Adam Opel AG обяви, че ще засилва международната позиция на марката чрез износа за пазари извън Европа и така ще се цели и намаляване на свръхкапацитета в Европа. Но колите със светкавица за емблема се превърнаха просто в „пазачи на складовете“ в Австралия. През 2012 г. дъщерната Opel Australia е продала 541 Opel Corsa, Astra и Insignia, а през първата половина на 2013 г. продадени са били 989 автомобила.

По данни на компанията обаче в Израел, Чили и Сингапур бизнесът се развива добре. „Нашата инициатива за износа ще продължи“, казва Вилемс.

Въпреки това е ясно, че дъщерното дружество на американския гигант General Motors (GM) трябва да си направи домашната работа особено на родния си германски пазар и в Европа. След няколко години на загуби GM иска да излезе на чисто в Европа до 2016 г. През второто тримесечие базираната в Рюселхайм Opel смекчава загубите си до оперативните 110 милиона долара (84 милиона евро).

През миналата година австралийското правителство създаде фонд за подпомагане на автомобилната индустрия на стойност 5,4 млрд. щатски долара, в това число 34 млн. долара за Ford, за да продължи производството поне до края на 2016 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:42 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още