"Не изключваме в близко бъдеще компанията да пусне в производство автомобил, задвижван с водородни клетки. Концернът е напълно подготвен за разработката на подобна технология", заяви главният изпълнителен директор на BMW Норберт Райтхофер, цитиран от Autocar.
„В нашата работа над бъдещите силови агрегати следваме един напълно ясен принцип – разумно многообразие", коментира Райтхофер. "Това е нашето ново направление, което нарекохме zero emissions mobility (движение без вредни емисии). Сега за движение в градски условия имаме i3, а за по-дълги пътувания – i8. За пътувания на още по-големи разстояния пък разглеждаме възможността за пускане на електромобил, задвижван с водород". Шефът на BMW допълни, че серийната версия на i8 ще бъде показана на предстоящото изложение във Франкфурт. Неговият първи вариант – концептуалното купе Vision Efficient Dynamics, се появи пред публика още през 2009 г., а предсерийния вариант бе показан през есента на 2011 г., отново във Франкфурт. Първият хибриден супермодел на BMW разчита на силов агрегат с обща мощност 350 к.с. В него влизат 3-цилиндров турбо-двигател и електромотор, като тази комбинация трябва да позволи на i8 да ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди. А разходът на гориво да бъде около 3 л/100 км. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg