Fiat разглежда възможността да изнесе производството на Alfa Romeo извън родната Италия, съобщи шефът на концерна Серджио Маркионе пред Automotive News. Причината за подобен ход са действията на профсъюзите в Италия, които протестират срещу неподходящите, според тях, условия на труд в заводите. В момента жалбата на синдикатите се разглежда от съда, и докато не бъде обявено решение по казуса, Fiat спира всичките си инвестиции в страната. Преди време Fiat инвестира в няколко от италианските си фабрики в замяна на отстъпки от страна на синдиката, който поиска по-гъвкаво работно време за работниците. Проблемите стартираха още през 2010 г., когато профсъюзът на работниците от металургичната промишленост Fiom отказа да подпише нов договор с Fiat. Според една от действащите точки в трудовото законодателство в страната, производителят на автомобили има право да отстрани представителите на Fiom като представител на интересите на работниците.
Това обаче бе оспорено в съда, който прецени, че по този начин се нарушават законите на Италия и взе страната на профсъюзите. Fiat не прие решението и протестира пред по-висока инстанция. „Готов съм да разговарям с лидера на Fiom Маурицио Ландини, за да може да има прозрачни и надеждни правила на работа и едва след това ще започнем отново да инвестираме в проекти в Италия”, обясни Маркионе.
Той допълни, че концернът вече се е обърнал към правителството на страната, за да разреши спорните въпроси относно първото решение на съда. „Няма да инвестираме, ако не сме убедени, че можем да разчитаме на профсъюзите. Затова и правителството също трябва да се намеси и да изиска от съда яснота по проблема. Ако нещата не се променят, Fiat и Chrysler имат няколко алтернативи за производство на моделите на Alfa Romeo”, категоричен бе шефът на Fiat. Съвсем наскоро концернът взе решение да увеличи производството на моделите от по-скъпите си марки - Alfa Romeo и Maserati. Според Маркионе това е един от начините да се намалят загубите, които компанията регистрира на заседналия европейски пазар. Само за миналата година Fiat е загубил повече от 700 млн. евро, като според експерти, ако не е била помощта на Chrysler, загубите са щели да надминат 1 млрд. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg