fallback

И в Русия няма светлинка в тунела за автоконцерните

През юни се отчита спад от 11% в продажбите на нови коли на годишна база

12:12 | 09.07.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на нови леки и лекотоварни автомобили в Русия продължават да се сриват за четвърти пореден месец. Това става ясно от доклад на Асоциацията на европейския бизнес (АЕБ), цитиран от ИТАР-ТАСС. Статистиката показва, че през юни са продадени едва 241 346 машини, което е с 11% по-малко от същия период на 2012 г. За целия период - от януари до юни 2013 г. продажбите са спаднали с 6% - до 1 415 675 единици. В първата десетка по продажби на леки автомобили отново начело са 10 модела местно производство, като сред тях има и чуждестранни марки, които обаче се сглобяват в предприятия в Русия. На първо място сред марките е Lada, чиито продажби за първите 6 месеца от годината са спаднали с 10% до 226 729 машини. Следват Renault със 104 633 продажби (ръст от 9%) и KIA - 94 870 единици (ръст от 4%). Лидер при моделите за полугодието е Lada Granta с 84 241 коли (ръст от 87%), а второто място заема Hyundai Solaris с 57 009 автомобила (спад от 2%). На трета позиция е KIA Rio - 44 236 бройки и ръст от 5%. Председателят на съвета на автомобилните производители в АЕБ Йорг Шрайбер признава, че руският пазар в момента не се намира в най-добрата си форма. Според него резултатите за първите 6 месеца са голяма изненада за компаниите-производители, които са очаквали, че пазарът ще се стабилизира. "Въпросът в момента е какво трябва да се направи, за да може да се подобри ситуацията на пазара през второто полугодие", коментира Шрайбер. "Според мен това е възможно, като съществена роля ще играят мерките на руското правителство за субсидиране на лихвените проценти по кредитите за покупката на нов автомобил".

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:25 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още