Ирландският министър на околната среда, общността и местното самоуправление – Фил Хоугън, е посредничил за постигането на споразумение с Европейския съюз за въвеждането на по-строги ограничения за въглеродните емисии на пътническите автомобили, продавани в рамките на Общността, пише специализираният сайт thegreencarwebsite.co.uk.
Предложението, което предстои да бъде разгледано от Комитета на постоянните представители, настоява за въвеждането на норма от 95 г/км средни нива на въглеродни емисии, изхвърляни в атмосферата от новите автомобили в ЕС. Заложеният в предложението краен срок е 2020 г. По силата на споразумението производителите, които разработват революционни технологии и произвеждат високоекологични автомобили, ще ползват данъчни облекчения.
„Споразумението акцентира върху разумния баланс между екология и икономика. Целта ни е не само да намалим вредата, която нанасяме на планетата, но и да се погрижим за по-ниските разходи на потребителите. Това ще стимулира производителите да обърнат повече внимание на иновациите, което ще подобри конкурентоспособността в европейския автомобилен сектор и ще спомогне за откриването на нови работни места“, коментира Хоугън.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 11 години България не е извлякла абсолютно никакви ползи от членството си в т.н ЕС, европарите, които получаваме са жълти стотинки, спрямо загубите, които ни нанася "европейското", а в действителност ултра лобистко, законодателство. Нямаме нужда нито от европрограми, нито от еврофондове, нито от еврозакони. Искам да пипитам евроидиотите кой ни прецака при Санстефанския, Нойския и Варшавския договори -> Германия, Франция и Великобритания. А защо по дяволите продължаваме да се съюзяваме с тях?? Ние мазохисти ли сме или какво?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години ами аз не съм писал за бракуване нищо споделям твоята теза, който иска да кара стар автомобил или много мощен да плаща по-скъпо коментара ми беше че тук всеки ще се опитва да хитрува като се определя колко икономичен му е автомобила и самите проверяващи ще са податливи на манипулации .. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ти не разбираш ли, че никой няма да бракува автомобил, произведен когато и да било, стига да отговаря на техническите изисквания за времето на производство. Има други ограничения - недопускане в определени райони, в определено време, по-големи данъци и т.н. На MNZ ще кажа, че като порасне и смени велосипеда с кола, а след това се ожени и има и деца, ще може компетентно да коментира по темите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години решението е по-просто не екологичните автомобили да имат по-скъп данък и всеки ще си преценява дали може да си позволи да кара барутникно това означава и затягане на техническите прегледи, а тука това не го можем отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Има доста хора с промити мозъци, а други просто са си глупави и неграмотни. Ако някой се грижеше толкова за околната среда, щяха моментално да забранят производството на разни зверове от по няколкостотин коня, или да ги ударят с такива данъци, че само шейховете да могат да ги плащат. Още през шейсетте години 980 кубиковите шкодички например, харчеха по 5,5 l / 100 km. Сметнете днешните джипове с по 14 на сто разход на бензин какви вредности отделят. И кому са нужни в градовете. Всичко идва от автомобилостроителите. Зор да им купуват новите коли. Пълни с повреждаща се електроника и проблемни и скъпоструващи горивни уредби. Този, който иска да бракува коли на 10 години да си направи сметката, какви са вредите при утилизацията на старата кола и да добави тези при производството на новата. От 1200 кубика вече спокойно вадят над 100 конски сили. Главата може да си счупиш и със 75 к.с. Да се насърчи, ама наистина, потреблението на малокубични и малогабаритни коли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Освен това такива цени на горивата ще окажат пагубен ефект за икономиката, особено за сферата на услугите. Самоубийство е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Едната ми кола е 15-годишен японски Нисан с най-добрият им бензинов двигател по онова време и вредните ми емисии са по-малко отколкото на 8 годишен европейски дизел. Има спорни моменти ако се гледат само годините на автомобила.Това с цените на горивата от 7-8 лв. за литър е глупост (извини ме, искрен съм) защото за масата ограничени българи означава завръщане към крепостния строй от времето на древните български царе. Днес сме в 21-ви век. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Абе тези *** още ли ще ни баламосват, че климата се променял от емисиите? Климата на тази планета се е променял и преди автомобилите и ще се променя и след тях. И ако наистина емисиите предизвикват промените, защо не налагат въглеродни данъци на нефтените компании например. Целият този фарс се разиграва за да ни съдерат още една кожа с нови данъци. И ми е много интересно колко заблудени хора се хващат на тази измишльотина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Кои вие? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Разбирам, че мерките няма да са много популярни, но само така ще се подобри културата на народа. Сега масово се използват автомобили на по 15-20г., замърсяващи околната среда над всякакви норми и някои от тях са опасни за движението и участниците в него.Аз дори имам и друга идея, да се въведе някаква форма на акциз върху горивата, така че хората сами да предпочетат покупката на нов и икономичен автомобил. Например бензина и дизела да станат 7-8лв. за литър,тогава хората сами ще разберат кое е по-добре и ще пазят природата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар