fallback

За 30 години цените на новите автомобили в Германия са се утроили

Между 1980 година и 2012 година цените на новите автомобили са се повишавали с 3,6% годишно, при средна инфлация от 2,2%

13:51 | 14.06.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Цените на новите автомобили в Германия са се утроили за тридесет години, нараствайки по-бързо от инфлацията, в резултат на което има все по-малко млади купувачи, пише специализираното икономическо списание WirtschaftsWoche. Ако през 1980 г. средностатистическият нов автомобил е струвал еквивалента на 8420 евро, десет години по-късно купувачите на нови коли е трябвало да броят вече по 15 340 евро, а през 2012 г. тази сума скача до средно 26 446 евро, показват данни на  Центъра за автомобилни изследвания (CAR) към университета Дуисбург-Есен. Това е равносилно на нарастване от 214%.

Между 1980 година и 2012 година цените на новите автомобили са се повишавали с 3,6 процента годишно, което е повече от от средната инфлация (2,2%),  показват данните.

Германският пазар на нови коли е пренаситен, като автомобилопроизводителите все още поставят по-силен акцент върху комфорта и безопасността на превозните средства, което ги прави по-скъпи, посочва ръководителят на изследването Фердинанд  Дуденхьофер. Според него тази тенденция изолира хората на възраст под 35 години, като техният дял представлява 12,2 процента от всички  купувачи на нови автомобили през 2012 година.

Днес по-големите производители на автомобили не предлагат нито един модел на цена под 15 000 евро, което затруднява особено младите купувачи. През 1990 година, когато нов автомобил е струвал средно 15 340 евро, те все още са представляват 27,9 на сто от купувачите. Днес този дял е едва 12,2%. Изследването обаче не отчита демографското положение в Германия, което застарява и делът на младите хора се понижава. 

„Като се изключат Dacia, Smart и Fiat, нито една марка не предлага през 2012 година нови коли на средна цена под 15 000 евро", казва Дуденхьофер. Той отбелязва, че пазарът има по-голяма нужда от достъпни марки, отколкото от марки от високия клас, докато Германия има три елитни марки – Audi, BMW, Mercedes-Benz и няколко луксозни марки – Porsche, Bentley или Lamborghini, собственост на Volkswagen. 

Според изследването през февруари германските автопроизводители са прибягвали значително по-често към акции за намаление. Най-високи отстъпки (35,2%) е имало за Jaguar XK, което всъщност означава отстъпка от 32 084 евро. И VW стартира през същия месец премуим програма за намалени цени на дадени модели.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:06 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още