Германският премиум производител Porsche разработва нова хибридна система, която комбинира електромотора и многодисковия съединител в един единствен модул, пише британското издание Autocar. Идеята на германците е да намалят цената на компонента и да улеснят вграждането му във всички бъдещи модели на компанията, в това число и в 911.
Новата хибридна технология ще използва по-мощен електрически двигател с въздушно и водно охлаждане. По последни данни инженерите от Щутгарт работят и по оптимизиране работата на батериите, които ще станат по-леки и ще ползват алуминиеви вместо медни проводници.
Системата ще предлага и възможност за индуктивно зареждане с електричество, което означава, че няма да се налага включването на щепсел в контакта. По такава технология работят и шведите от Volvo, които смятат че това е решението на недостатъчно добре развитата инфраструктура в сегмента. Решението е по-просто и по-евтино от стандартните зарядни станции.
Единственото, което шофьорът трябва да направи, е да спре на специално паркомясто, където колата му, по безжичен път, да се свърже с вградени в асфалта метални плочи, които предават нужната енергия.
Според Autocar Porsche работи и по иновативна система за управление на двигателя, която използва GPS, за да настрои системата по оптимален за всеки пътен участък начин.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.