За разлика от Европа в САЩ всеки месец все повече клиенти намират пътя към автокъщите. Преди всичко новите пикапи и джипове намериха през май добър прием у американците. Но все пак не всички производители успяха да се похвалят с блестящи резултати, анализира данните за продажбите Wall Street Journal.
Като цяло през май американският пазар нараства с 8,7 на сто до 1,76 млн. продадени автомобила.
Сред победителите през май се нареждат Ford с ръст на продажбите от 14% до 246 585 превозни средства и дъщерното дружество на Fiat – Chrysler, която с 166 596 продадени леки автомобили отчита ръст от 11% в сравнение с последния месец. Пазарният лидер General Motors успява да отчете скромен ръст от 3 на сто до 252 894 автомобила. Ръстът при GM се дължи на камионите и на марката Cadillac, докато превозните средства с бранда Chevrolet отчитат спад. Номер три в САЩ - Toyota, отчита по-слаб ръст от 2,5% до 208 000 продадени автомобила.
"Продажбите на Chrysler в САЩ се повишават 38 поредни месеца. Компанията промени дизайна на своя пикап - Додж Ram, всъдехода Jeep, има и нови модели. Зад възстановяването стоят и икономически причини - потребителското доверие през май достигна петгодишен връх, цените на имотите вървят нагоре. Само при пазара на пикапите имаме ръст от 21% на годишна база през май. Темповете на растеж са три пъти по-големи от тези преди година. Американските компании печелят клиенти - "Купете си пикап, напълнете го с дърва или каквито материали ви трябват и си направете къща". За първи път от много време насам американските автомобили си връщат доминиращата позиция на американския пазар“, коментира данните Джон Доусън от Bloomberg, цитиран от Bulgaria on Air.
И сред германските автомобилостроители имаше смесени настроения. Volkswagen загуби пазарен дял от близо 2 на сто до 38 013 единици. За сметка на това отново с ръстове се похвалиха премиум производителите. Силен ръст от над 15 процента до 13 228 коли отчита дъщерното на VW дружество Audi. От марката BMW през май са били продадени 25 230 коли – с почти 14% повече от преди година. Mercedes-Benz на Daimler отчита ръст от над 8% до общо 27 359 коли. Продажбите на Porsche отчитат силен ръст от 38% до 3928 коли, подкрепени от силното търсене на Cayenne.
Все пак растежът, според някои експерти от сектора, е бил откупен с по-високи отстъпки. В допълнение автомобилните производители отпускат засилено и кредити на клиентите си при съмнителна кредитоспособност. Делът на рисковите кредити в общия автомобилен пазар вече е достигнал нивото от преди рецесията, смята анализаторът от Morgan Stanley Адам Джонас.
"Nissan изкара нови модели, прибегна до агресивни промоции. Само за последния месец компанията понижи цените с 4%, за да увеличи пазарния си дял. Продажбите в Съединените щати за месец май нарастват с 25%, а прогнозата беше за ръст от 20 на сто“, коментира Джон Доусън от Bloomberg. „Nissan са много пред останалите марки. Само електрическият модел Leaf отчита четири пъти повече продажби спрямо същия месец на миналата година. От 510 бройки до над две хиляди. Като добавим към това и спадът на йената - тя е с 30% по-евтина спрямо миналата година - това помага на японските компании в сравнение, да речем, с южнокорейските. Nissan обаче подходи агресивно - ниски цени, нови модели, и така успя да мине напред", добави още Джонас.
преди 11 години Хайде сега всички на които не им е ясно как с имотния пазар се "управлява" икономиката да се замислят! Фед напомпи яко имотите и икономиката тръгна! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години "Силно нагоре с увеличение от над 15 процента до 13 228 коли отчита дъщерното на VW дружество Audi. "Силно, силно колко да е силно това увеличение при положение, че за месеца се продадени 1,76 млн. автомобила.Явно на американския пазар не виреят немските бракми, а основно високачествени американски и японски автомобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар