fallback

"Нюрбургринг" е на тезгяха

Анализатори оценяват легендарния комплекс на над 120 млн. евро

14:48 | 17.05.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Nürburgring GmbH пуска официално активите си за продан и компанията започва приемането на оферти, обявиха от ръководството. Освен емблематичната Северна дъга (Nordschleife) собствеността на фирмата включва лицензирано Гран при трасе, няколко хотела, изложбени зали, увеселителен парк, ресторанти и търговски центрове. Засега не е ясно дали ще се намери купувач за целия комплекс или компанията ще бъде принудена да го продаде на части. Тъжната новина е, че новите собственици може да променят статута на емблематичната писта. Въпреки това, човекът, който се занимава с реструктурирането на комплекса – проф. д-р Томас Шмид твърди, че „От продажбата ще спечелят не само служителите, но и хората и бизнеса в региона.“ За съжаление нищо не се споменава за десетките хиляди посетители. Въпреки трудните няколко години по последна информация „Нюрбургринг“ всъщност е на печалба. Според статистиката годишните приходи  на стопанисващото дружество са достигали 60 млн. евро. Оферти за „Нюрбургринг“ се приемат от 12 юни, като всички активи на компанията се оценяват от анализатори на над 120 милиона евро. „Нюрбургринг“ е проектирана от Густав Айхлер, който започва работа по трасето през 1925. Идеята е да се създаде съоръжение специално за моторни спортове, които до този момент са се провеждали на обществената пътна мрежа. Първоначално трасето се състои от 187 завоя и е дълго 28.265 метра. Най-добро време на него е дал Луи Широн със своето Bugatti, което постига средна скорост от 112.31 км/ч. Състезанията са прекратени през 1939 и подновени след края на Втората световна война, когато надпреварите от Формула 1 вече се провеждат на по-късата Южна дъга (Südschleife), която е само 7.7 километра. На „Нюрбургринг“ са карали моторспорт легенди като Алберто Аскари, Хуан Мануел Фанджо, Стърлинг Мос, Джим Кларк, Джон Съртийс, Джаки Икс и незабравимият шотландец сър Джеки Стюарт. След поредното изпиващо силите състезание последният измисля прякора на Северната дъга – „Зеленият Ад“ – имайки предвид гористата местност около трасето и изключителната палитра от трудни завои, изискващи постоянна концентрация от пилотите. През 1976 година рекордьор на скъсеното до 22 километра трасе е Ники Лауда. Точно преди състезанието за Голямата награда на Германия талантливият пилот обръща внимание на безопасността. Той дори се опитва да бойкотира надпреварата, но останалите пилоти не го подкрепят и състезанието все пак се провежда. По ирония на съдбата още във втората обиколка Лауда изпуска контрола над своето Ferrari, удря се в предпазната ограда, преобръща се и избухва в пламъци. Притеклите се на помощ пилоти едва успяват да измъкнат пилота от останките на колата. Австриецът изпада в кома, но все пак оцелява, а още на следващата година печели втората си шампионска титла. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:50 | 05.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още