Германският автомобилен концерн Volkswagen започва разработка на 10-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя. Това обяви на международен симпозиум във Виена председателят на борда на директорите на германския производител Мартин Винтеркорн. Намерението си за създаване на скоростни кутии с повече от 8 предавки вече обявиха някои от най-големите производители в света – Chrysler, General Motors, Ford, както и групата Hyundai/Kia. Шефът на Volkswagen разкри и останалите технически новости, по които ще работи концернът. Една от тях е създаването на нови дизелови мотори с голяма мощност, при които 1 л. обем ще трябва да дава 135 к.с. Освен това в плановете на производителя влизат разработки на алтернативни силови агрегати – най-вече хибриди с възможност за зареждане от електропреносната мрежа. В концерна са на мнение, че подобни агрегати са най-добрият избор за бъдещето, когато екологичните норми ще бъдат още по-жестоки. Целта е бъдещите хибриди на Volkswagen да могат да изминават около 50 км само на ток, както и да увеличат сериозно пробега си, благодарение на работещ съвместно с електромотора стандартен двигател с вътрешно горене. Първите така наречени „зареждащи се хабриди” на Volkswagen ще бъдат моделите Porsche Panamera и Audi A3 e-tron. В близко бъдеще аналогични модификации трябва да получат също така VW Golf, VW Passat, Audi A6 и Porsche Cayenne. Освен това в концерна смятат да развиват и линията двигатели, работещи на природен газ. Всичко това обаче, според Винтеркторн, не означава, че бензиновите двигателите са изчерпали потенциала си. „Започвайки от 2000 г., ние успяхме да намалим разхода на гориво на нашите мотори TSI и TDI с повече от 30 процента. Сега целта ни е през 2020 г. да успеем да подобрим тези показатели с още 15 процента”, заяви Винтеркорн. Още за новини с автомобилна тематика вижте в Automedia.bg
fallback
Volkswagen разработва 10-степенна трансимсия
Разработва се и дизелов мотор, който ще генерира 135 к.с. от 1 литър обем
16:59 | 29.04.13 г. 3напиши коментар
fallback
Още от Новини виж още