Автомобилният салон в Шанхай, най-големият за годината в Китай, отвори днес врати за широката публика и се очаква да бъде посетен от над 800 000 души през следващите осем дни, предаде Франс прес.
Множество нетърпеливи любители на колите се тълпяха тази сутрин пред входовете на международния център за изложения в икономическата столица на Китай.
Китайският пазар за автомобили стана още по-важен за международните компании, след като техните продажби се свиха в Европа заради кризата.
Миналата година над 19 милиона нови превозни средства са били регистрирани в Китай, от които 15,5 милиона автомобили и минибуси.
"Китай вече категорично е най-големият световен пазар и двигател на растежа на автомобилната промишленост", заяви вицепрезидентът на General Motors Тим Лий вчера, когато салонът бе посетен от журналисти.
Според General Motors китайският пазар би могъл да достигне през идните 10 години 30 - 35 милиона превозни средства.
Пазарът в азиатската държава вече е станал незаменим за производителите на луксозни автомобили благодарение на новите си милионери, готови да харчат без да се замислят за тези символи на социално благополучие, допълва Франс прес.
Строителният магнат Ню Ецин притежава четири коли, една от които е черен Mercedes S600 и повечето време му служи да кръстосва Хъфей, столицата на относително бедната провинция Анхуей в източната част на страната. Той отбелязва, че най-често използва колите си, за да обикаля строителни обекти.
Съпругата му от своя страна предпочита да кара виненочервеното си Porsche.
На автосалона в Шанхай, който отвори врати за широката публика вчера и ще продължи до 29 април, Ню Ецин иска да си купи Bentley за скромната сума от 605 000 евро.
Миналата година в Китай са продадени 1,25 милиона луксозни автомобилa на стойност над 145 000 евро, с което страната стана вторият пазар в света за тази категория коли след Съединените щати, показва проучване на консултантската компания McKinsey.
Китай се е превърнал в истинска манна за супер-лукса. Пекин и Шанхай са сред петте града в света, където Rolls-Royce продава най-много лимузини.
Според китайското сп. "Хужун" всеки от общо 2,8-те милиона доларови милионери в Китай притежава средно по три коли на домакинство, като най-често една от тях се използва за професионални нужди, една за лични нужди и една от съпругата.
Някои известни производители на луксозни коли сега се опитват да спечелят пазарни дялове в Китай, предлагайки по-евтини модели, за да привлекат по-широка клиентела, но стараейки се да запазят престижа на марките си.
Според проучването на McKinsey тенденцията е в полза най-вече на германските марки, които заемат 80 процента от пазара на луксозни коли в страната. Снимки от автосалона може да разгледате тук
(БТА)