Един от водещите доставчици на компоненти за автомобилната промишленост – германската компания Continental, е разработила технология, която ще позволи на собствениците на автомобили да се лишат от традиционните ключове. Това ще стане чрез специална функция на смартфона или дори на обикновен мобилен телефон, която ще замени механичния или електронен ключ с функция, подобна на електронен подпис, се казва в прессъобщение на германския концерн. С нейна помощ ще може също така да се поръчва автомобил под наем или пък да се заплаща зареждането на електромобил (последното е особено важно за някои райони на Франция, където използването на подобни машини е доста разпространено).
Освен Continental в разработката на устройство участват компаниите Veolia, EVTRONIC, Mercur и Proxiway. Изпитанията на продукта вече са стартирали в Бордо, като целта е да бъде обхваната мрежа от малки и средни предприятия, които предлагат електромобили под наем. Желаещите да наемат такава кола ще получават на своя смартфон информация за най-близкия свободен електромобил и ще могат да си резервират място и време на някоя от станциите за бързо зареждане. В основата на новата система се явява цифров ключ, който обменя данни с автомобила благодарение на технологията Near Field Communication (NFC). Записът се съхранява в SIM-карта, която съдържа и код за достъп до съответното транспортно средство. Той се изпраща на оператора всеки път, преди машината да бъде използвана. С помощта на мобилния телефон NFC предава данни за машината и сведения за профила на този, който ще я използва. Самият телефон трябва да е близо до автомобила, за да може устройството NFC Reader, което е интегрирано в предния прозорец, да го разпознае. Приемникът проверява не само правото на достъп до автомобила, но и състоянието на двигателя и неговата готовност за работа. На същия принцип четецът може да „запази” място за зареждане на някоя от станциите. Основното предимство на подобна система е гъвкавостта, тъй като благодарение на мобилния телефон тя е достъпна по всяко време. В Continental вече обмислят дали технологията не може да бъде доработена и да се използва не само за електромобили, но и за стандартни коли.