Според първоначалните данни китайският автомобилен пазар продължава да се възстановява силно през октомври от срива в резултат на блокадите в началото на годината. Според предварителните изчисления на асоциацията на производителите CAAM (Китайска асоциация на автомобилните производители) продажбите на дилърите са нараснали с 11,4% в сравнение със същия месец на миналата година.
По този начин най-големият автомобилен пазар в света надгражда скорошния силен, предимно двуцифрен растеж. През септември обаче продажбите на едро се бяха увеличили с 12,8 процента. През първите няколко месеца на годината продажбите на автомобили спаднаха значително поради пандемията на коронавируса.
Подробните данни на CAAM за септември се очакват през следващата седмица. Тогава индустриалната асоциация PCA (Китайската асоциация за пътническите автомобили) също трябва да публикува своите данни. PCA отчита продажбата на автомобили, джипове и по-малки търговски превозни средства на крайни клиенти.
Асоциацията на производителите CAAM, от друга страна, също така включва и големите камиони и тирове в своята статистика и измерва продажбите на производителите към дилърите. Според данните на PCA продажбите през септември са се увеличили със 7,4% до 1,94 милиона автомобила.
Китай е най-важният единичен пазар за германските автомобилни групи Volkswagen (включително Audi и Porsche), Daimler и BMW. Пандемията от Covid-19 спря икономическия живот в Китай в началото на годината, но автомобилните заводи стартираха дейност отново по-рано, отколкото в Европа и Северна Америка, припомня DPA.