fallback

Рекордният спад на автомобилния пазар в Китай продължава и през септември

Пазарът е засегнат от забавящата се икономика и по-строгите правила за вредните емисии

12:39 | 14.10.19 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Снимка: Ройтерс

Продажбите на автомобили в Китай са спаднали през септември за 15-и от последните16 месеца. Тези резултати удължават безпрецедентния спад въпреки усилията на правителството да подкрепи най-големия пазар на автомобили в света.

Продажбите на седани, спортни автомобили, миниванове и многофункционални превозни средства спадат с 6,6% спрямо година по-рано до 1,81 милиона продадени бройки. Това става ясно от съобщение на Китайската асоциация за пътнически автомобили. Единственото увеличение от средата на 2018 г. насам дойде през юни, когато дилърите предложиха големи отстъпки, за да изчистят запасите.

Пазарът е засегнат от забавящата се икономика и по-строгите правила за вредните емисии. Това кара правителството да настоява местните власти да стимулират потреблението. Предприетите мерки включват облекчаване на ограниченията за закупуване на автомобили, въведени за намаляване на замърсяването и задръстванията. Но тези мерки все още нямат голямо влияние. Китайската асоциация на автомобилните производители прогнозира, че доставките на превозни средства до дилъри през 2019 г. ще спаднат за втори път от три десетилетия.

Продажбите на нови енергийни превозни средства - изцяло електрически, автомобили с горивни клетки и плъгин хибриди - спадат за трети пореден месец, Те са се понижили с 33%, след като правителството намали стимулите за закупуване на такива автомобили.

Местните марки, доминирали преди това в сектора, започнаха да губят своята инерция, тъй като чуждестранните съвместни предприятия спечелиха пазарен дял. Това се забелязва особено при плъгин хибридите, където марките на съвместните предприятия отбелязват 80% ръст на продажбите си през септември, докато потреблението на местните марки спада с 60%.

Китай разглежда електрическите превозни средства като стратегически важна индустрия. Една от целите на държавата е 60% от всички автомобили, продавани в страната, да се движат с електродвигатели до 2035 г. Но в Китай са разположени около 500 амбициозни производители на електрически превозни средства. За да отвоюва известна територия, в сряда Министерството на индустрията, информацията и технологиите излезе със законопроект, който предлага компаниите да имат начален капитал от поне 6 милиарда юана (850 милиона долара) за да могат да създават производствени предприятия.

Що се отнася до отделните производители, доставките на General Motors Co. за третото тримесечие в Китай са спаднали с 18% спрямо същия период на 2018 г., докато местният производител BYD Co. заяви, че продажбите му през септември бележат понижение от 15% спрямо година по-рано.

От друга страна, Honda Motor Co. заяви, че продажбите й в Китай са нараснали с 4% спрямо септември миналата година, а Geely Automobile Holdings Ltd. отчете 12% ръст от август, въпреки че цифрата намалява с 15% спрямо година по-рано. При луксозните марки също се наблюдава известен растеж.

Двете китайски предприятия на Volkswagen AG продължават да водят пазара, докато Geely все още е най-големият продавач на автомобили от местните марки. Акциите на партньора на Volkswagen SAIC Motor Corp. поскъпнаха с 1,6% в Шанхай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:10 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Автомобили виж още