Автомобилите ще трябва да се зареждат в средата на деня, когато слънцето е най-силно. Това, разбира се, е много по-неудобно от нощното зареждане, тъй като голяма част от превозните средства се използват в диапазона между 7 ч. и 17 ч., отговарящ на стандартното работно време.
Дневното зареждане ще бъде значително по-скъпо. За да се развие мрежа за електричество от слънчева енергия, ще трябва да се направят сериозни инвестиции за изграждането на множество публични станции за зареждане.
По-важното е, че дневното зареждане ще увеличи пиковото натоварване, което ще доведе до разходи по подобряване на електрическата мрежа.
Има страни, които са ситуирани далече от екватора (особено тези, които се намират в най-северните зони на умерения климатичен пояси и в субполярния пояс) и количеството произведена енергия от тях ще зависи главно от климатичните условия, както и от еклиптиката на слънцето.
В общи линии вятърната енергия може да има неутрално или слабо положително взаимодействие с електромобилите, докато интеракцията със слънчевата енергия ще има предимно негативен ефект.
Допълнителната вятърна и соларна енергия е по-подходяща за централизираното производство на синтетичните и въглероднонеутралните горива, отколкото за задвижването на електромобили.
От своят страна газовите енергийни централи биха могли да се свържат директно към преносната мрежа, като премахнат необходимостта от скъпи подобрения в разпределянето.
Поради големите загуби на ефективност, газовите централи се нуждаят от ниски цени на електроенергията (20 долара за мегават), за да бъдат печеливши.
Вероятно, голямото увеличение в производството на електричество посредством вятъра и слънчевата енергия, ще запази доминиращата роля на горивата в транспортния сектор. При такъв сценарий двигателите с вътрешно горене и горивните клетки ще имат своето бъдеще, смята Шалк Клоти.
Използването на слънчева енергия не може да се сравни с удобно нощно зареждане на електромобилите с батерии и поради тази причина е несъвместима с широкото им разпространение.
Защитниците на атомната енергия могат да насърчат използването на електромобили, паралелно с налагането на енергията от ядрените електроцентрали.
За да се развие значително технологията за производство на електричество чрез вятърна и слънчева енергия, както и неговото приложение в транспорта, трябва да се изпълни програмата за декарбонизация, която налага скъпи ограничения върху използването на невъзобновяеми източници на енергия.
преди 6 години както не веднъж съм повтарял, иронията е привилегия за хората с високо IQ :):)знам че не е риба! беше езика ти , дечко !:):):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ти си си затапен, но не е риба, както ти казах :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години баце, ти ме върна в детската градина с инфантилните ти лафове ... земи надгради, че ме затапи яко :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Плувай, плувай, не е риба :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години кое другото, бе тъпанарино :):) ... иначе ти си цар на игнорирането, колко факти ти сипахме, обаче тъ.пото си е ***, не иска да чете и да се образова ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години И най-интересното - говориш само за географията, за другото не отричаш :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Саморазпознаваш се :) Имаш напредък отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години хахахахаха, чети бе глупец. с обиди няма да станеш по умен :)... и спри да завиждаш че съм роден на Запад !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Гледам, xoмо-дружинката от Видин се е включила :) Почва да тече експертиза... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Електромобилите(в настоящия си вид) са мъртва технология.Предричам, че няма да е далеч времето когато Мъск ще си припява "...куче влачи рейс...хвана самолета-дръжте му пепите..." докато се моли за убеждище в някое посолство. Мъск просто е шоумен и продавач на мечти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар