fallback

Германия е изнесла рекорден брой автомобили втора ръка през 2017 г.

Италия и Австрия са били сред най-големите купувачи, а продажбите в Хърватия и Украйна почти са се удвоили

22:16 | 13.08.18 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Там, където германските шофьори на дизелови автомобили виждат проблем, потребителите в Италия и Австрия виждат добра възможност.

Германия изнася рекорден брой дизелови автомобили втора ръка, тъй като купувачите са разтревожени от възможни забрани в градовете заради проблеми с качеството на въздуха и  по-общия проблем след скандала с вредните емисии при Volkswagen.

Това е помогнало за рекордното повишаване на износа на употребявани дизелови автомобили с над 20% миналата година, показва изследване на германски университет. Италия и Австрия са били сред най-големите купувачи миналата година, а продажбите в Хърватия и Украйна почти са се удвоили, съобщава Bloomberg.

Германски

„В Германия настроенията към дизеловите двигатели са наистина лоши“, казва Кристиан Киле, преподавател в Института по приложна логистика, част от Университета по приложни науки Вюцбург-Швайнфурт, който осъществил изследването. Чуждестранните купувачи се възползват от спада на цените, показва докладът.

Германия е изнесла общо 239 541 употребявани коли миналата година, което е най-големият брой поне от 2006 г. насам, показва изследването. Купувачи от Италия и Австрия са се сдобили с най-много такива автомобили, като двете страни имат дял от над 20 000 коли. Доставките във Франция и Испания са нараснали с над 30%.

Скокът в износа на дизелови автомобили втора ръка от Германия съвпада със спада на новорегистрираните коли. Потребителите купуват повече коли на бензин – тенденция, която започна с разкритието през 2015 г., че Volkswagen е мамил за вредните емисии, произвеждани от около 11 млн. коли в цял свят.

Въпреки че е трудно да се прецени търсенето на дизел от автомобилите, данни на Международната агенция за енергия (МАЕ) показват спад на общото потребление на дизел в Германия тази година спрямо нивата в началото на 2016 г.

Сдържаността сред купувачите на пазара на автомобили втора употреба е свързана и с твърденията за въвеждане на забрана за дизелови автомобили в германски градове след съдебно решение по-рано тази година, казва Киле. Вече бяха обявени ограничения за по-старите дизелови коли в части от Щутгарт и Хамбург с цел замърсяването на въздуха да бъде съобразено с правилата в ЕС.

“Хората не знаят дали и как правителството ще забрани дизела и кой точно дизел. Повечето хора няма да купят дизелови автомобили като проява на предпазливост“, казва Киле.

Той очаква завой към електрическите коли. Данни на Федералната агенция за автомобилен транспорт в Германия (KBA) вече показват тази тенденция, като продажбите на хибридни автомобили почти са се удвоили през юли до 13 559 автомобила. Това им осигурява пазарен дял от 4,3%, което е ръст спрямо 2,5% през 2017 г.

Все пак е възможен „ренесанс“ на дизеловите двигатели в Германия след няколко години, тъй като се създават по-добри механизми за контрол и настоящата „истерия“ започва да затихва, казва Киле. Пазарът вероятно вече е приближил дъното, съобщи в свой доклад Facts Global Energy, като прогнозира увеличаване на новорегистрираните автомобили на най-големите пазари в Европа до края на тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:31 | 05.09.22 г.
fallback
Още от Автомобили виж още