Германският автомобилен концерн BMW отчита силен ръст на продажбите през ноември. На годишна база продажбите скачат с 5,2 на сто до 220 649 броя, обяви компанията, чиито акции влизат в състава на индекса Dax. За 11-те месеца от началото на годината продажбите растат с 3,6 на сто до 2,23 млн. продадени коли.
При основната марка BMW ръстът за периода е от 3,7 на сто, или общо 1,89 млн. коли. С това обаче мюнхенският концерн изостава зад своя конкурент Daimler въпреки нарастването. Базираният в Щутгарт концерн е продал 2,1 млн. коли за 11-те месеца. Дъщерната на Volkswagen компания Audi е пласирала за същото време 1,7 млн. автомобила.
През ноември BMW продължава доброто си представяне в Азия, но и в САЩ има ръст на продажбите. Преди всичко новата 5 серия на основната марка е генерирала сериозно търсене. Постепенно новият модел е представен във все повече региони, а през ноември продажбите скачат с една пета. Освен това и новите градски джипове се продават добре.
Силен ръст отчита BMW в сферата на електрическите коли. От началото на годината мюнхенският концерн вече е предал на клиентите си почти 90 хил. електромобила. Спрямо същия период на миналата година това съответства на ръст от почти две трети. Целта пред компанията е да мине през годината границата от 100 хилл. продадени електрически коли.