Базираният във Волфсбург германски автомобилен концерн Volkswagen призна за нови проблеми. При вътрешнофирмено разследване се е установило, че при някои двигатели има нередност и по отношение на отделяния въглероден диоксид. „Според досегашната ни информация от това може да са засегнати до 800 хил. коли на концерна Volkswagen", се казва в изявление, цитирано от Ройтерс. „Икономическите рискове се оценяват първоначално на около 2 млрд. евро".
Досега аферата се простираше само по отношение на отделяните азотни оксиди. През септември компанията призна, че е манипулирала резултатите при тестовете на стенд на дизелови автомобили за изгорели газове с помощта на специален софтуер. Той се превключва на работен режим при започване на тестовете. В този контекст Volkswagen вече задели 6,5 милиарда евро за извънредни разходи.
В рамките на текущите проверки на всички процеси и процедури при дизеловите двигатели във VW са отчели, че при сертифициране на CO2 при някои модели автомобили има твърде ниски нива на CO2, а с това и твърде ниски стойности за разход на гориво. Засегнатите автомобили с дизелови двигатели са при моделите Polo, Golf и Passat, заяви говорител на VW. В дъщерното дружество Audi засегнати са моделите А1 и А3. При Skoda – Octavia, а при Seat - Leon и Ibiza.
И при един бензинов двигател с цилиндрично спиране има проблеми, казва говорител на концерна. Въпреки това той заявява, че става дума за малък брой такива коли. При дизеловите двигатели са засегнати 1,4, 1,6 и 2,0-литровите версии. Според говорителя всички агрегати са произведени от компанията майка на VW във Волфсбург.
Безопасността на превозните средства не е засегната по никакъв начин. Надеждна оценка за нивото на новите нередности в момента не е възможна, се казва още в становище на концерна. Бордът на VW ще се срещне "незабавно" със съответните регулаторни органи и ще ги информира за последствията от тези разкрития. VW се стреми да намери начин за ясни процедури, както и за правилното класифициране на нивата на CO2 в засегнатите превозни средства, посочват от компанията.
След новите разкрития Зелените в Германия призоваха министъра на транспорта Александер Добринд да „представи най-накрая конкретен план за това как през следващите години браншът да не се сблъска със стената“. „Предвид обема на скандала и свързаните с това щети за целия германски автомобилен бранш вече не е достатъчно да се стимулира разкриването на манипулациите като шоу“, заяви председателят на фракцията на Зелените Оливер Крише.
„VW ни оставя без думи“, заяви Арнд Елигхърст, анализатор от Evercore ISI, пред Bloomberg.
В началото на сесията във Франкфурт акциите се сринаха с 8 на сто до 102,05 евро за брой. От началото на кризата концернът изтри 24 млрд. евро от пазарната си капитализация.
До 78 млрд. евро може да коства дизеловият скандал на Volkswagen Group, сочат изчисленията на швейцарската банка Credit Suisse, цитирани от CNN.
Повече за скандала можете да прочетете тук
преди 9 години Тия заслужават всичко, което им се случва! Мамят и други ДА! Но когато си мамил, си си виновен основно ти, самия! Прочутата немска коректност и принципност са развенчани! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Тия заслужават всичко, което им се случва! Мамят и други ДА! Но когато си мамил, си си виновен основно ти, самия! Прочутата немска коректност и принципност са развенчани! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ислямисткото правителство на Либия в момента, което не е признато за легитимно от ЕС и САЩ заплашва да залее Европа с още 4-5 милиона бежанци. Ислямистите са заявили ако техния режим не бъде признат по света като легитимен и Либия не получи финансова помощ от ЕС те ще престанат изобщо да спират желаещите от Африка да стигнат до Европа и ще предоставят безплатен транспорт на желаещите до гръцките брегове. Проблемът с VW е нищожен в сравнение с това, което предстои за Германия и за ЕС. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ами ще се разраства, като Габриел от SPD / Niedersachsen (случайност или не провинцията е акционер във VW) заговори за сваляне на санкциите срещу Русия, а и Германия не иска да обяви официално Русия за свой враг. И ето че след години продажби се появи проблем. При БМВ също "имало нещо" ама нямало нищо... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Трябва да им го призная за САЩ, че уцелиха директно в болното място на Европа - Германия, и точно в болното място на Германия - автомобилостроенето. Тоя, дето е измислил тоя ход, е гений. отговор Сигнализирай за неуместен коментар