fallback

BMW се фокусира върху експанзията и битката с конкуренцията

По-високите разходи за нови технологии са свили печалбата на компанията за третото тримесечие

11:16 | 05.11.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Bayerische Motoren Werke AG (BMW) – най-големият производител на луксозни автмобили в света, отчете спад на печалбата през третото тримесечие заради по-високите разходи за експанзията на компанията, предаде Bloomberg.

Печалбата преди данъци и такси се е свила с 3,7% до 1,93 млрд. евро, а приходите са се понижили с минималните 0,4% до 18,8 млрд. евро, въпреки повишението на доставките от 11% до 481 657 автомобила, съобщи днес базираната в Мюнхен компания.

След обявяването на резултатите акциите на компанията поевтиняха с малко над 4 на сто на борсата във Франкфурт. От началото на годината обаче акциите са поскъпнали с 10 на сто, като пазарната оценка на автопроизводителя достига 51,6 млрд. евро.

BMW повиши разходите си по разработването на градския автомобил i3 и хибридът i8 във връзка с въвеждането на екологичния подбранд „i”. Компанията освен това се е съсредоточила върху екпсанзията в опит да запази преднината си пред Audi и Mercedes-Benz, които искат да надминат BMW по продажби до края на това десетилетие, отбелязва информационната агенция.

„Когато разходите около i започнат да намаляват, растежът отново ще се върне във фокуса“, коментира анализаторът от International Strategy and Investment Group Арнд Елингхърст.

BMW очаква печалбата преди данъци за 2013 г. да е подобна на миналогодишната – 7,82 млрд. евро. Печалбата преди данъци за първите 9 месеца на годината отчита понижение от 0,3% до 6,02 млрд. евро.

Автомобилното звено на BMW отчита печалба преди данъци и такси за третото тримесечие от 1,55 млрд. евро, като маржът е паднал до 9% спрямо 9,6% за същия период на миналата година. Компанията потвърди очакванията си, че маржът на печалбата за цялата година ще бъде в интервала 8-10%.

„Печалбата на BMW се развива позитивно, въпреки високото ниво на разходите за нови технологии и предизвикателната икономическа среда в Европа“, коментира главният изпълнителен директор Норберт Райтхофер.

Компанията ще представи общо 25 нови модела за периода 2013-2014 г., за да поддържа нивото си спрямо конкуренцията. От тях 10 са напълно нови и нямат предшественици.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:12 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Автомобили виж още