Mazda Motor обмисля отново да влезе на пазара в Индия. Компанията обмисля да превърне страната в произвоствен център и експортен хъб.
„Направихме доста проучвания, анализараме пазара и обмисляме възможните бизнес модели, ако решим да се върнем там“, коментира главният изпълнителен директор на японския автомобилопроизводител Масамичи Когаи.
Mazda се опитва да насърчи растежа, тъй като в тригодишния оперативен план е заложена цел за оперативна печалба в размер на 150 млрд. йени към март 2016 г. и 1,7 млн. продадени автомобили.
Компанията обаче официално ще занижи очакванията си за продажбите на китайския пазар, на когото залага много надежди. Вероятно през тази фискална година Mazda ще успее да продаде там само 200 хил. автомобила.
Японският автомобилостроител все още не може да преодолее проблемите си на китайския пазар. Тази година компанията смени ръководния екип на китайското подразделение и сега се опитва да наложи на пазара произвежданите в Китай CX-5 SUV и Mazda 6.
За първите осем месеца на годината продажбите на Mazda в страната обаче са се свили с 21%. Така японската компания се нарежда сред най-зле представящите се автомобилни производители на китайския пазар.
Вижте още във видеото на Bloomberg