fallback

Нови домейни се превръщат в заплаха за големите производители на вина

Винопроизводители от Европа, САЩ и Австралия се обявиха против бързото въвеждане на домейни като .wine и .vin поради опасения от злоупотреби

12:19 | 23.06.14 г.

Европейските винопроизводители и техните калифорнийски и австралийски колеги се противопоставиха на идеята за въвеждането на интернет домейни като .vin и .wine, пише Wall Street Journal.

Според създателите на изискани вина подобни имена ще помогнат на безскрупулни компании да злоупотребяват с имена като като Champagne, Brunello di Montalcino или с пенливото вино от Напа вали. Ето защо европейските производители на вино заявиха, че са готови да бойкотират новите имена на домейни, ако те наистина бъдат пуснати.

Това ще бъде една от основните теми по време на публична среща в Лондон, организирана от Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN), която управлява техническите функции, насочващи директния уеб трафик до правилните сървъри и сайтове. От ICANN ще се срещнат с повече от 2200 представители на правителства, бизнеса, гражданското общество, технически организации и изследователски институти.

Ролята на ICANN е да лицензира имена на домейни на регистратори, които след това ги продават. Възможността за създаването на имена на домейни като .vin и .wine следват решение на ICANN да позволи регистрацията на различни „първокласни имена на домейни“ като .London или .ski за по-добър директен уеб трафик към специфичните услуги. 

Но винарите не са съгласни това да се случи толкова бързо.

“Ще преминем от 20 имена на домейни до хиляди и това ще доведе до рискове за марките, компаниите и местните власти“, твърди Рикарди Ричи Курбастро, президент на European Fedration of Origin Wines. По думите му сме свидетели на създаването на глобално организирана схема за изнудване.

Европейските винопроизводители са подкрепени от своите колеги отвъд океана. Калифорнийските винарни в Напа вали твърдят, че издаването на подобни имена на домейни ще обърка потребителите.

“Важността на защитата на имената на териториите, на които се отглеждат сортовете за вина, е ключова за всички подобни региони, свързани с качеството, не е само европейски въпрос“, посочва в писмо до ICANN Линда Рейф, президент на Napa Valley Vinters, търговска асоциация, представляваща винарите от района.

“Интернет потребителите наистина биха могли да бъдат заблудени да вярват, че купуват оригинален продукт със специфични качества и характеристики, докато в действителност получават имитация“, допълва тя.

Стивън Д. Крокър, председател на борда на ICANN, заяви, че организацията ще издаде имената на домейните, както е планирано, но е готова да изслуша опасенията на правителствата. Той обясни, че ще приветства съветите на държавните служители.

Този месец френски министри изпратиха писмо до Европейската комисия, в което изразяват опасенията, че някои нови имена на домейни, като .Paris, може да работят добре, но други като .spa и .hotel разкриват „редица проблеми“.

Винопроизводителите твърдят, че са необходими по-добри гаранции, за да се гарантират имената на уебсайтовете. Според тях всичко друго ще подкопае т.нар. система от „географски указания“. Тя се ражда през XIX век във Франция и се използва, за да защити репутацията на много от най-добрите вина в света.

Комисарят по европейските технологии Нели Крус ще повдигне въпроса по време на срещата в понеделник.

„Липсата на адекватни механизми и преди всичко липсата на отчетност показват нуждата от значителна реформа в ICANN преди текущите дебати за глобалната система за интернет управление да бъдаj финализирани“, пише Крус в писмо до борда на организацията.

По думите на еврокомисаря европейските и географските указания трябва да получат същото ниво на защита онлайн, каквото имат и офлайн. Крус заяви, че трябва да има механизми, които да позволяват защитата на репутацията на винопроизводителите в онлайн пространството.

През последните години Европа оказва натиск за ускоряване интернационализирането на управлението на интернет.

Френските министри заявиха, че ICANN използва тесните технически критерии, за да оправдае решението за разпределянето на имената на домейните, но всъщност e необходимо подобни решения да се основават на доста по-широки съображения.

„Тези решения могат да застрашат дискусията, която тече по повод Трансатлантическото търговско партньорство“, написаха министърът на външните работи на Франция Лоран Фабиус и неговите колеги, отговарящи за земеделието и икономиката. Въпросът за защитата на регионалните продукти вече е чувствителен за Франция в рамките на преговорите между САЩ и ЕС по повод широкообхватното търговско и инвестиционно споразумение. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:05 | 13.09.22 г.
fallback