САЩ са станали най-големият пазар на вино през миналата година, сочат данни на Международната организация за лозата и виното (OIV), цитирани от Ройтерс.
За първи път Франция отстъпва лидерската си позиция и пада на второ място в класацията, отбелязва информационната агенция.
Консумацията на вино в САЩ все повече се увеличава. През миналата година американците са купили 29,1 млн. хектолитра, което представлява ръст от 0,5% спрямо 2012 г. В същото време консумацията във Франция се е понижила със 7% до 28,1 млн. хектолитра.
Въпреки това американските потребители изостават в консумацията на глава от населението. Средно един французин изпива по 1,2 бутилки вино на седмица, което е около шест пъти повече спрямо американците.
„В страни като Франция, Италия и Испания хората са свикнали да пият по много вино, но потребителските навици се променят“, коментира генералният директор на OIV Жан-Мари Оран.
Американците обаче все повече ценят виното, а разликата в средната консумация на глава от населението идва от по-големия брой на населението в САЩ, допълва Оран.
Франция е третият най-голям производител на вино след Италия и Испания, но най-голям износител – износът на вино достига 7,8 млрд. евро годишно. Консумацията на глава от населението в страната е намаляла с 20 на сто за периода 2002-2011 г.
За същия период консумацията на вино на глава от населението в САЩ се е увеличила с почти 17 на сто.
Като цяло през миналата година глобалната консумация на вино е намаляла с 1% до 239 млн. хектолитра. Същевременно производството се е увеличило с 9,4% до 279 млн. хектолитра, подкрепено от рекордната година в Испания, Чили, Южна Африка и Нова Зеландия.