Последните данни за търговията с австралийско вино показват рязък спад от 12% на износа в Китай, което само допълва ясното отражение на политиката на строги икономии, наложена от правителството.
Винопроизводителите в Австралия предупредиха още миналата година, че забелязват забавяне на търсенето и то на един от най-важните пазари, свързани с растежа, пише Red Luxury.
След като се заговори все по-ясно за ограничаване на посещенията на луксозни ресторанти, барове и други скъпи места от страна на държавните служители, други международни компании за алкохолни напитки също бяха принудени да си поставят по-ниски цели в Китай.
Wine Australia заяви в сряда сутринта, че износът за страната е намалял с 12 на сто до 37 млн. литра годишно. Въпреки това има и добри новини. Износът на вино за азиатската държава е на стойност 217 млн. долара, което означава, че има скромно увеличение на стойността с 2%.
Положителни резултати се забелязват и от решението на сектора да започне да продава по-скъпи вина и да се отдалечи от евтините марки на пазара.
Средната стойност на износа на виното продължава да нараства с 1% до 2,59 долара за литър. Това се дължи главно на 6-процентното увеличение на средната стойност на бутилираното вино до 4,68 долара за литър.