fallback

Френски производители на луксозни вина започват производство в Китай

В момента червеното вино и шампанското са по-модерни сред богатите китайци от бялото вино и розето

10:08 | 05.08.13 г.
Автор - снимка
Редактор

В неколцина отдалечени райони на Китай две от водещите компании за вино във Франция се занимават с нещо повече от търговски спорове с най-обещаващия си експортен пазар.

В три забутани провинции далеч от обвиненията на Пекин срещу Европа в дъмпинг на цените на виното производителите на луксозни френски марки като Chateau Lafite-Rothschild и Dom Perignon инвестират милиони долари в реколти, които се надяват да поставят китайското вино на световната карта, пише Ройтерс.

В страна, където евтиното некачествено вино и надценените посредствени вина все още са основните характеристики на местната индустрия, французите си партнират с китайски инвеститори в производството на супер луксозни вина за все по-претенциозните любители на напитката в луксозния сегмент на пазара.

Вероятно те ще прибират по стотици долари за бутилка, след като вината излязат на пазара след година-две, като ще осигурят на богатите китайци червени и вина и изискано шампанско, равняващи се по качество на вносните колекции. 

"Китай заслужава производството на страхотни вина", твърди Кристоф Сален, президент на Domaines Barons de Rothschild (DBR), която държи марките Chateau Lafite, Ch. Duhart-Milon и Ch. L'Evangile. DBR инвестира 100 млн. юана (16,3 млн. долара) с партньора си CITIC, китайска държавна инвестиционна фирма, в разработването на 25 хектара лозя в източната провинция Шандун с цел производство на супер луксозно червено вино за китайския пазар.

Moet-Hennessy, поделението за вино и алкохол на компанията за луксозни стоки LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, също планира да произвежда първокласно китайско вино и в момента засажда 30 хектара лозя в отдалечените планини на южната провинция Юнан. Компанията е проучила климата и почвата на стотици места в Китай, преди да избере въпросния регион, наричан от правителството Шангри-ла. Местният партньор на фирмата е VATS.

Нито DBR, нито Moet-Hennessy имат планове да продават китайските си вина под съществуващи марки. И двете фирми искат да дадат на вината уникална китайска идентичност - стратегия, която някои експерти от местния бранш поставят под въпрос. "Ако не сложат марката си върху бутилките, хората няма да ги купуват на много висока цена", коментира Моника Хъ, която работи в компанията за внос на вино Menvis в Пекин.

Инвестициите на DBR и LVMH в Китай са резултат от стремежа им да спечелят от нарастващото търсене на първокласни вина в страната. Освен това обаче те могат да подпомогнат и продажбите на широката им гама от вина и алкохол от среден клас. Китайските потребители като цяло предпочитат или много скъпи, или евтини вина, което създава вакуум в средния сегмент на пазара.

За момента френските инвеститори не планират да произвеждат трапезни бели вина в Китай, тъй като червеното вино и шампанското са по-модерни сред богатите китайци.

Според изследване на VINEXPO Китай е четвъртият по големина потребител на вино в света, като се очаква между 2011 и 2015 г. годишното потребление на напитката в Китай и Хонконг да нарасне с 54,3% или с по над 1 млрд. бутилки годишно.

На китайския пазар на вино доминират няколко големи местни производители, на които се пада по-голямата част от вината от среден клас, както и някои луксозни вина с цена над 100 долара за бутилка, но те обикновено се смятат за много по-некачествени от редица по-евтини вносни вина. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:31 | 12.09.22 г.
fallback