Китайският технологични гигант Alibaba е увеличил броя на своите магазини „Hema” в Китай до 65 броя през последната година, предлагайки редица иновации за своите клиенти, съобщава CNBC.
„Alibaba има много амбициозна стратегия да сближи онлайн и офлайн търговията“, казва Гил Лурия, директор по институционалното изследване във финансовата компания D.A. Davidson & Co.
“Ако се чудите какво може да очаквате от Whole Foods на Amazon, просто трябва да посетите Hema и да получите предварителен поглед за това“, добавя той.
Клиентите могат да използват мобилното приложение на „Hema”, за да сканират баркодовете в магазина и така да се сдобият с информация за продуктите и идеи за рецепта. Alibaba разполага с данни за всички продукти, които са закупени от хората и може да предложи на своите клиенти възможността в бъдеще бързо да поръчат същите стоки до своя дом.
Магазините са удвоили своите центрове за доставка, където назначени служители разпределят онлайн поръчките в отделни чанти, след което ги пускат по транспортната лента към центъра за доставки.
Обикновено клиентите, които се намират в радиус от 3 км, могат да получат своите поръчки в рамките на 30 минути, споделят от компанията.
Потребителите заплащат за своите поръчки посредством сметки към приложенията Taobao или Alipay. В определени магазини те могат да платят дори като сканират лицата си в специални павилиони.
Alibaba наскоро представи своя нов ресторант Robot. В него клиентите могат да използват своите телефони, за да сканират специален QR код на своята маса и да започнат да поръчват от менюто, отново чрез мобилното приложение на Hema. Повечето от ястията се доставят до масата от роботизирани устройства.
Високотехнологичните магазини изглежда са готови за всякакви иновации, смятат от CNBC.
През изминалата година Alibaba си партнира с американската верига ресторанти за бързо хранене KFC, предлагайки опцията за заплащане чрез лицево разпознаване на нейните клиенти.
Междувременно стана ясно, че компанията е в напреднали преговори за съвместен проект за електронна търговия с руската Mail.ru, споделя Financial Times. Евентуалното споразумение е част от плана на китайската компания за "дигитален път на коприната" между Азия и Европа.