40% от българските потребители пазаруват онлайн по няколко пъти всеки месец. Спрямо 2015 г. това е със 7% повече, показва проучване на Visa, представено днес. Според данните все повече хора се доверяват на електронните разплащания.
От проучването става ясно още, че 20% от анкетираните биха отказали да направят покупка, ако търговецът не приема онлайн разплащания. Според Visa това се дължи на промяна на потребителските навици.
Най-често българските потребители предпочитат да пазаруват онлайн дрехи и обувки (64%), технологични продукти (39%) и книги (21%). Около 40% от анкетираните са заявили, че правят и резервациите си за почивка през глобалната мрежа.
От прочуването става ясно, че има определени групи стоки и услуги, за които хората предпочитат да плащат само онлайн. В тези категории попадат самолетните билети, почивките и ваучерите за различи козметични продукти и битови услуги.
„Очаква се през празниците онлайн продажбите да нараснат с около 29% спрямо миналата година по това време. Тази Коледа един от всеки трима българи ще избере електронните разплащания като начин за заплащане на коледните подаръци“, обясни Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.
От данните на компанията става ясно още, че най-често хората пазаруват от електронни магазини (45%), големи международни търговци на дребно (20%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (21%).
Най-важният критерий на купувачите при онлайн покупките е безплатната доставка (62%), следвана от разнообразните категории продукти (62%), отчитат от Visa.