Потребителите в Европа проявяват интерес към използването на биометрия при разплащане, установи проучване на Visa.
Повече от половината анкетирани (53%) предпочитат при разплащания да използват пръстов отпечатък пред останалите форми на биоидентификация.
73% намират идентификацията по пръстов отпечатък за също толкова удобна, както и употребата на PIN.
Също 73% от анкетираните смятат, че двуфакторната идентификация, когато в допълнение на биометрия се използва устройство за разплащане, им носи сигурност.
Според компанията биометрията е все по-разпознаваема като сигурна форма на идентификация, тъй като хората са все по-информирани.
Едно от предизвикателствата при биометрията е сценарият, при който това е единствената форма на идентификация. При него може да се стигне до фалшив положителен или фалшив отрицателен резултат. Биометрията работи най-добре, когато е свързана с допълнителен метод за идентификация, твърдят авторите на проучването.
Според половината европейци (51%) биометричната идентификация при разплащания може да ускори и улесни процеса на разплащане. На над една трета от анкетираните (33%) им харесва, че благодарение на биометрията техните данни ще бъдат подсигурени дори в случай на загуба или кражба на устройството.
Разпознаването на пръстови отпечатъци е считано за най-предпочитана форма на биометрично разплащане заради лесния и сигурен начин на употреба.
Що се отнася до сигурността, 81% от потребителите смятат пръстовите отпечатъци за най-сигурни, следвани от сканирането на ириса (76%).
В Европа незначителен брой хора заявяват, че биха предпочели гласово или лицево разпознаване като метод за разплащане при различни ситуации на плащане, при физическо пазаруване на стоки или услуги в магазин, или при пазаруване онлайн от дома (съответно 12% и 15%).
Две трети от потребителите (67%) отчитат важността на детайлите за сигурността на индивидуалната идентичност.
Проучването установява, че биометричната идентификация е ценена както при разплащанията лице в лице, така и при онлайн трансакциите.
Това е отразено в следните заключения:
· 48% биха желали да използват биометрична идентификация при плащане в обществения транспорт;
· 47% биха желали да използват биометрична идентификация в барове и ресторанти;
· 46% биха желали да я използват при покупка на стоки и услуги, например в хранителни магазини, кафенета и заведения за бързо хранене;
· 40% биха искали да я използват при онлайн пазаруване;
· 39% - при сваляне на съдържание от Интернет.
Над две трети от анкетираните (68%) биха искали да използват биометрията като метод за идентификация. Онлайн търговците имат най-голяма възможност за печалба, като почти една трета (31%) от хората вече са се отказали да пазаруват през браузър заради сигурността на процеса на разплащане.
Проучването на Visa е проведено заедно с Populus между 22 април и 6 май 2016 г. в 7 европейски държави – Великобритания, Швеция, Испания, Франция, Германия, Италия и Полша. Цялата извадка обхваща 14 236 души, или около 2 хил. анкетирани във всяка държава.