fallback

Европейците имат интерес към използването на биометрия при разплащане

53% предпочитат да ползват пръстов отпечатък пред останалите форми на биоидентификация

16:02 | 16.08.16 г. 2

Потребителите в Европа проявяват интерес към използването на биометрия при разплащане, установи проучване на Visa.

Повече от половината анкетирани (53%) предпочитат при разплащания да използват пръстов отпечатък пред останалите форми на биоидентификация.

73% намират идентификацията по пръстов отпечатък за също толкова удобна, както и употребата на PIN.

Също 73% от анкетираните смятат, че двуфакторната идентификация, когато в допълнение на биометрия се използва устройство за разплащане, им носи сигурност. 

Според компанията биометрията е все по-разпознаваема като сигурна форма на идентификация, тъй като хората са все по-информирани.

Едно от предизвикателствата при биометрията е сценарият, при който това е единствената форма на идентификация. При него може да се стигне до фалшив положителен или фалшив отрицателен резултат. Биометрията работи най-добре, когато е свързана с  допълнителен метод за идентификация, твърдят авторите на проучването.

Според половината европейци (51%) биометричната идентификация при разплащания може да ускори и улесни процеса на разплащане. На над една трета от анкетираните (33%) им харесва, че благодарение на биометрията техните данни ще бъдат подсигурени дори в случай на загуба или кражба на устройството.

Разпознаването на пръстови отпечатъци е считано за най-предпочитана форма на биометрично разплащане заради лесния и сигурен начин на употреба.

Що се отнася до сигурността, 81% от потребителите смятат пръстовите отпечатъци за най-сигурни, следвани от сканирането на ириса (76%).

В Европа незначителен брой хора заявяват, че биха предпочели гласово или лицево разпознаване като метод за разплащане при различни ситуации на плащане, при физическо пазаруване на стоки или услуги в магазин, или при пазаруване онлайн от дома (съответно 12% и 15%).

Две трети от потребителите (67%) отчитат важността на детайлите за сигурността на индивидуалната идентичност.

Проучването установява, че биометричната идентификация е ценена както при разплащанията лице в лице, така и при онлайн трансакциите.

Това е отразено в следните заключения:

·     48% биха желали да използват биометрична идентификация при плащане в обществения транспорт;

·     47% биха желали да използват биометрична идентификация в барове и ресторанти;

·     46% биха желали да я използват при покупка на стоки и услуги, например в хранителни магазини, кафенета и заведения за бързо хранене;

·     40% биха искали да я използват при онлайн пазаруване;

·     39% - при сваляне на съдържание от Интернет.

Над две трети от анкетираните (68%) биха искали да използват биометрията като метод за идентификация. Онлайн търговците имат най-голяма възможност за печалба, като почти една трета (31%) от хората вече са се отказали да пазаруват през браузър заради сигурността на процеса на разплащане.

Проучването на Visa е проведено заедно с Populus между 22 април и 6 май 2016 г. в 7 европейски държави – Великобритания, Швеция, Испания, Франция, Германия, Италия и Полша. Цялата извадка обхваща 14 236 души, или около 2 хил. анкетирани във всяка държава.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:52 | 03.09.22 г.
fallback