fallback

Кои фактори влияят на сигурността на системите за дигитални разплащания?

На първо място са хората, категоричен е изпълнителният директор на ePay

13:21 | 17.03.16 г.

Сигурността на уеб услугите и приложенията е възможна, категоричен е изпълнителният директор на ePay Георги Маринов, чиято компания оперира на българския пазар от над 17 години.

По време нa събитието Security In Digital Payments той заяви, че няма нищо по-лошо от привидната сигурност за една компания, затова фирмите трябва да имат предвид няколко ключови фактора.

Хората

На първо място са хората. В една платежна организация, банка или друга компания тези, които отговарят за сигурността на системите, трябва да познават добре инфраструктурата, средата и всички влияещи фактори. Маринов определя именно хората като най-важния фактор, стоящ в основата на сигурността. Според него много по-често измамите се извършват, когато някой се обади в дадена компания, заявявайки, че е забравил паролата си и се сдобива с достъп до акаунт, който не е негов. Ето защо е особено важно служителите на компанията да умеят да боравят добре със системата за сигурност и да е ясна тяхната лична мотивация.

От друга страна екипът, отговарящ за продажбите на услугата, също трябва да е наясно с пълните възможности на системата за сигурност. В противен случай не би могъл да продаде продукта, залагайки на неговата силна страна.

Разбиране

Същевременно обаче системата за сигурност трябва да е разбираема за клиента, ето защо много компании залагат на SMS модела, при който на телефонния номер на потребителя се изпраша текстово съобщение с код, който той трябва да въведе след това в платформата, за да може да извърши определено действие. Въпреки че определя този метод като изключително популярен, Маринов е категоричен, че той не е никак сигурен. Самата система за сигурност пък трябва да е разбираема и интуитивна, в противен случай би отблъснала потребителите. Ето защо е необходим баланс, като се залага на удобството.

Възприемане

„Някога хората криеха от приятелите си, че плащат чрез ePay. Приемането на нещо подобно през 90-те години беше нещо немислимо. Сега вече е факт“, обясни Маринов, посочвайки, че все повече се върви към дигитални разплащания. Днес еPay извършва около 500 хил. трансакции месечно на стойност около 20 млн. лева.

Цена

Не на последно място Маринов твърди, че ако системата е скъпа, тя започва да тежи на клиента, така че компаниите трябва да мислят и в тази посока.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:30 | 12.09.22 г.
fallback