Теодора Димитрова е изпълнителен директор на „ЕРА България“, част от водещата международната франчайзингова верига за недвижими имоти ЕРА, от стъпването й в България през 2006 година. Тя е експерт в създаването и управлението на компании в областта на услугите за недвижими имоти. Г-жо Димитрова, на 16-ти септември организирате открит семинар на тема „10 стъпки как да увеличите приходите във Вашата агенция за недвижими имоти“, в който ще участва г-н Франсоа Ганьон, Президент на ЕРА Европа. Какво да очакват хората от семинара, какво ново могат да научат?
Г-н Ганьон е Президент на ЕРА Европа с над 30 години опит в сферата на бизнеса с недвижими имоти. Той ще сподели специфичните познания на различни практики, които помагат на брокерите да постигат по-високи резултати. Въпросите, на които участниците ще намерят отговор на семинара, са: Кои са новите пазарни тенденции? Как да повишите устойчиво броя и качеството на офертите за продажба? Как да изградите екип от опитни професионалисти и да повишите цялостната ефективност и печалба на бизнеса?
Какви са Вашите наблюдения за пазара на недвижими имоти от началото на годината в България?
Сегментът, в който са специализирани услугите на ЕРА България, е жилищният пазар. През първите осем месеца на 2014 г. се затвърди тенденцията, която беше актуална и през 2013 г. - увеличено търсене на жилища. Новото за тази година е в устойчивото стабилизиране на цените и дори регистрираме лек ръст в сегмента ново строителство в градовете. През последните три месеца нарасна рязко делът на продажбите в новостроящи се сгради. Активността на пазара увеличи доверието в строителството. Търсенето на нови, модерни и качествени сгради е приоритет за повечето купувачи.
Как се развиват франчайз услугите в областта на недвижимите имоти, които „Ера България“ предлага?
Основните услуги, които осигурява ЕРА България на своите франчайз партньори, са подбор на брокери, обучение, маркетинг и технологична подкрепа. Тази година ЕРА България въведе нова система CRM Impero-ERA. Тя е за управление на клиентите и цялостно на бизнес процесите във всяка ЕРА Агенция.
Различни ли са франчайз моделите, които се използват в България, от тези в други европейски страни?
Успехът на марката е изграден върху експертиза, която е приложима и съобразена с местните условия на всяка държава. Екипът на ЕРА България подготвя всяка една система на работа в подробни оперативни наръчници, преди да я въведе в практиката на агенциите.