От първото публикуване на книгата Growing Pains, чийто автори са Ерик Фламхолц и Ивон Рандъл, през 1986 г. хиляди организации по цял свят са приложили на практика управленските парадигми, методи и свързаните с тях, които разработва и представя Management Systems Consulting Corporation, консултанстката компания, която е консултирала и помогнала в успешното развитие на компании като AMEX Global Travel, FedEx, Nike, Colgate, Palmolive, Forbes Presidents Forum, General Motors, PepsiCo и много други/
Infogix е многонационална технологична фирма за контрол на данни и аналитичен софтуер, която помага на бизнеса да управлява, анализира и наблюдава данните за бизнес операциите. Компанията е базирана в САЩ, като централата ѝ е в Нипървил, Илинойс. Първоначално Infogix обслужва клиенти в областта на финансовите услуги, здравеопазването, рисковите и имуществени застраховки, телекомуникациите и търговията на дребно. Тя стартира през 1982 г. под името Unitech Systems като консултантска фирма с един служител с фокус върху автоматизирания софтуер за контрол на данни. Мадхаван Наяр, който е получил научни степени от Индийския технологичен институт и Технологичния институт в Илинойс, създава концепцията за софтуерни решения за „информационен интегритет“ във време, когато малцина осъзнават нуждата от специално проектирани системи, които да помогнат на организациите клиенти да осигурят точност и валидност на информацията.
През 1982 г. Наяр разработва първия си софтуерен продукт в партньорство с Blue Cross Blue Shield от Илинойс. През следващите две десетилетия компанията създава успешно редица други продукти и през1992 г. фирмата достига 12 млн. долара приходи и кумулативен годишен ръст от 65% за първите 10 години.
През този период компанията еволюира от консултантска фирма с един служител до приблизително 80 човека с президент, изпълнителен вицепрезидент, главен оперативен директор, няколко вицепрезиденти и директори, мениджъри и служители под тях. По време на тази фаза Unitech възприема серия от бизнес практики, стандартни за една разрастваща се предприемаческа компания.
В началото на 1993 г. компанията поставя началото на серия от промени. Същата година компанията решава да децентрализира управлението на продажбите, като наеме регионални търговски мениджъри в Северна Америка и създаде отделна международна група по продажбите. До края на 1993 г. обаче, не бил назначен нито един регионален търговски мениджър по продажбите и нямало ръст на приходите.
Също през 1993 г. висшите ръководители на компанията научават за управленската философия на У. Едуардс Деминг и след няколко месеца изучаване и обсъждане решават да я приложат на практика. Последствията от философията на Деминг са радикални и мащабни.
Класическият подход към управлението на резултатите е изоставен. И по-конкретно квотите и другите количествени цели, свързани със заплащането и бонусите, са преустановени.
Официалните оценки на резултатите и корекциите на заплатите, свързани с оценката на работата, също са елиминирани. Реакциите на повечето членове на екипа са скептични, ако не и открито негативни. Повечето от специалистите по продажби с най-добри резултати напускат компанията и в рамките на следващите 18 месеца почти 95% от хората, които се занимават с продажби, напускат фирмата. Текучеството на служители надхвърля 50% през 1994 г.
През март 1999 г. Наяр участва в конференция за президентите на компании, организирана от списание „Форбс“, на която чува презентацията на Ерик Фламхолц за създаването на успешни организации. Подходът допада на Наяр и в края на 1999 г. той кани Фламхолц и неговия екип да работят заедно с компанията по прилагането на рамката и методологията му.
Организационна трансформация в Infogix
Процесът на организационно развитие започна със серия от интервюта с избрана група от ръководители на звена през лятото на 1999 г., за да може консултантите да придобият представа за компанията и проблемите в развитието ѝ. Следващата стъпка е обсъждане на стратегическото планиране в компанията, което винаги е било част от културата на Unitech.
Въпреки това растежът и диверсификацията през 90-те изискват нов мащаб на планирането. Ръководният екип трябваше да се справи не само с новите сегменти в индустрията и по-големите оперативни единици, но и с увеличената сложност на организацията. Силният предприемачески дух и автономност, които някога бяха част от културата на Unitech, сега представляват предизвикателство пред управлението.
Стратегическо планиране за подкрепа на организационната трансформация
По време на обсъжданията с ръководството на компанията една симулация на планиране на управлението разкрива вътрешните области, които се нуждаят от укрепване. Мениджмънтът разбира, че настоящото планиране е твърде грандиозно, за да бъде изпълнимо и избира да приложи нов подход към стратегическото планиране, предложен от екипа на Ерик Фламхолц.
Създаване на нови бизнес основи
Първата стъпка е да се създаде новата „бизнес основа“ на Unitech – дефиниция на бизнеса, стратегическа визия и основна стратегия. Ръководният екип е дефинирал бизнеса като бизнес, който „помага на 2000-те най-успешни организации в света от списъка на списание „Форбс“ да подобрят качеството на тяхната информация чрез информационни интегрирани системи“. Това означава, че организацията щеше да еволюира и да се трансформира от такава, която понастоящем се фокусира върху избрани инструменти за автоматизирано балансиране на сметки и отчети, в бизнес за цялостни информационни решения.
Това от своя страна означаваше, че Unitech създава ново пазарно пространство: „пространство за интегритет на информацията“. Преходна стъпка за Unitech е да еволюира от настоящото си продуктово фолио към бизнес за автоматизиран контрол, услуги и процеси за информационна цялост. Това трябва да се осъществи в три фази.
След като са утвърдени новата бизнес дефиниция и стратегическа визия на организацията, трябва да се довърши планът до нивото на формулиране на целите и определяне на приоритетите и ролите.
Друга стратегическа иновация в Infogix е създаването на уникална „система за оптимизиране на резултатите, която се комбинира със системата за планиране, за да създаде цялостна система за стратегическо управление. Накратко, тази система е въведена, за да подсили нивата на отчетност и да подобри изпълнението на стратегическия план.
Конвенционалния модел на управление на резултатите обикновено свързва системата на планиране и измерването на резултатите със системите за оценка и възнаграждения в организацията. Едно нещо, което е много по-различно във връзка с концепцията за оптимизация на резултатите в Infogix, е че в сравнение с конвенционалната концепция за управление на резултатите, тя не свързва директно резултатите с възнагражденията. Това е по философски причини. В съответствие с философията на Деминг Наяр твърдо вярва, че възнагражденията трябва да се основават на резултатите на компанията, а не на индивидуалните резултати.
Един от ключовите фактори за крайния успех на стратегическите иновации при планирането и оптимизацията на резултатите в Infogix, беше въвеждането на подробни измервания на дългосрочните цели.
В Infogix голяма част от времето и вниманието беше инвестирано в създаването на мерни единици и измерване на целите. От части това се дължеше на факта, че Infogix е силно аналитична и ориентирана към процесите организация. Компанията полага големи усилия да е точна при използването на терминология и при употребата на оперативни дефиниции. Крайният резултат е, че Infogix изработва детайлизиран набор от измервания за всяка дългосрочна или краткосрочна цел.
В резултат на този процес на организационно развитие са реализирани значителни ползи. На първо място се появява по-голяма яснота и фокус върху визията на компанията, която не съществуваше в същата степен в миналото. Една от болките на растежа на компанията е това, че относително голям брой хора не разбира в каква посока се развива организацията. Сега хората разбрат, че Infogix е в бизнес, който се занимава със съхраняване целостта на информацията.
Друга полза от процеса на стратегическо планиране и процеса на оптимизация на резултатите е по-голямото внимание върху приоритетните дългосрочни цели. Една трета полза е свързана с продуктивността и отчетността на хората. Специфичността на измерванията увеличи степента, в която хората носят отговорност за конкретните резултати, вместо към някакви смътни отговорности. Планът предоставя инструмент за редовно наблюдение на цялостните резултати на компанията, както и на отделните бизнес единици.
Дългосрочни резултати
Какви са резултатите от този процес на организационно развитие в Infogix? Накратко, стойността на фирмата се увеличи. И по-конкретно на 1 юни 2012 г. Infogix обявява, че H.I.G. Capital, световна фирма за частни капиталови инвестиции, е „рекапитализирала“ бизнеса и информационната база Private Equity and Venture Capital на промишления индекс Dow Jones отчете, че „H.I.G. купува Infogix в сделка за между 75 млн. и 150 млн. долара.”3 Освен това на 10 януари 2014 г. Infogix и H.I.G. публично обявиха приключването на сделката по придобиването на Agilis International, Inc., доставчик на прогностични оперативни анализи.
За първи път проф. Фламхолц ще посети България, за да сподели своето ноухау, базирано на 35-годишен консултантски опит с компании от цял свят. Той е специален лектор в новото издание на Клуб Investor.bg Предприемачество на 30 май в Capital Fort. Чрез полезни практически примери под формата на семинар и уъркшоп Фламхолц ще разкрие как се създава устойчиво печеливша компания и кои са двигателите на финансовия успех. Професорът ще участва и в дискусия на тема как да изберем правилното финансиране, необходимо за развитие на бизнеса. Новото издание на Клуб Investor.bg е полезно за предприемачи, собственици на бизнес, висш мениджмънт, мениджъри от средно ниво, стартиращи компании и др.
Всички регистрирани участници в Клуб Investor.bg ще получат книгата на професора.
За актуална информация за предстоящото събитие следете сайта.
Генерален партньор на Клуб Investor.bg - Предприемачество е Пощенска банка. Събитието се провежда с подкрепата на FORTEAM, iuvo Group, Индустриален Холдинг България, ЕЛАНА Финансов Холдинг, Sirma Group и Мedical Dent.