fallback

Една "Мелиса" не остана

Melissa Climate на Любомир Янчев продаде всички налични устройства и се готви за експанзия в Испания и Турция

17:17 | 01.10.15 г. 1
Автор - снимка
Създател

Търсенето на „Мелиса“ - устройството за контролиране на климатиците за 119 лв., е толкова голямо, че стартъпът Melissa Climate е продал всички 200 налични устройства за седмици. Това призна самият създател на младата компания Любомир Янчев в рамките на Клуб Investor "Иновации и предприемачи", който се проведе в Гранд Хотел София.

В момента компанията, която работи с дистрибутори на климатици и трима партньора в София и един във Варна, произвежда втора по-голяма партида.

До десетина дни Melissa Climate започва продажбите в Испания чрез собствен уеб сайт и с подкрепата на местна дигитална агенция, а в момента текат преговори за продажбата на 30 000 устройства в Турция.

Как се ражда идеята

„Преди година стартирах моя собствена компания заедно с двама колеги, която се фокусира върху оптимизирането на работата на климатиците и правенето им по-умни. Това беше дълго пътешествие, тъй като две години по-рано бях започнал с по-грамадна идея за това да управляваме всички уреди в дома -  осветление, климатици, щори, телевизори, с гласови команди, като и това започна като ученически проект“, разказа младият предприемач.

Тогава Melissa Climate попада в инкубатора на Deutche Telekom Hubraum в Полша, където Янчев е посъветван да се концентрира върху решаването на един специфичен проблем.

„След това осъзнах, че трябва да се фокусирам само върху един предмет и реших това да е климатикът“, признава той.  Компанията намира „двама прекрасни инвеститора, които видяха потенциала“. По думите на Янчев Melissa Climate е единствената българска стартираща компания, която е реализирала готов хардуерен продукт за пазара. 

Иновация, но не съвсем

Идеята на Янчев не е напълно непозната. „Бих се притеснил, ако нямаме конкуренция. Това означава, че никой друг не е видял потенциал“, признава младежът.

Основните конкуренти са германците Tado и израелците  Sensivo. Отличава ги цената на продуктите и гъвкавостта.  Tado продава устройството си за 179 евро за брой, а  Sensivo – за 199 долара. Българската „Мелиса“ струва 119 лева.

Но и това не е всичко - финландците поддържат 150 модела климатици, а българската компания – около 1000, като в рамките на седмица може да се добавя всеки един модел. 

Повече – във видеото! 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:58 | 10.09.22 г.
fallback