fallback

Как променящите се вкусове влияят на големите производители на бира?

Все по-големият интерес към крафт бирите се оказва важен фактор за бизнеса на основните пивовари в света

16:33 | 30.05.17 г.

За мнозина хубавата студена бира, вероятно с пакет хубав чипс, е перфектният начин за отмора след дългата работна седмица. Но вкусовете се променят, а хората обръщат все повече внимание на здравето си и пият по-малко.

Във Великобритания например процентът на въздържателите през 2016 г. достигна 20,9%, или близо 10,6 млн. души. Това представлява увеличение от близо 2 процентни пункта спрямо 2005 г., сочи националната статистика, пише CNBC. 

Когато решаваме дали да пием, някои залагат на по-специална, крафт бира. "Това е много интересен пазар в момента, но и доста труден“, коментира Джони Форсайт, анализатор на Mintel.

“Виждаме, че хората започват да пият по-малко алкохол“, допълва той. „Виждаме спад в обемите бира. Въпреки това лъчът светлина за пазара е, че хората започват да пият по-добри напитки и се подготвят да плащат повече за по-добро качество“.

Идеята да платиш повече за бира с по-добро качество е свързана с термина „премиумизация“. Крафт бирите стоят в сърцето на всичко това, като предлагат специални вкусове на един пазар, за който мнозина казват, че все повече се хомогенизира.

„Крафт бирите са разглеждани като малък сегмент, смятани са за независими и следователно са антитеза на големите световни производители на бира“, посочва още Форсайт.

Но не е изненада, че големите играчи се опитват да придобият по-малките.

"Те започват да придобиват тези малки пивоварни за крафт бира, без да се вдига много шум“, посочва експертът.

Според Форсайт големите играчи се опитват да постигнат баланс, като едновременно се опитват да увеличат крафт предложенията си, но се стараят да не се ангажират прекалено много с това.

В Heineken, една от най-известните компании за бира в света, промяните в навиците на пиене са разглеждани с интерес. Нарастващата консумация на крафт бирите е път, който компанията разглежда както като възможност за придобивания, така и за бъдещо развитие.

"В някои случаи можем да изберем да придобием и сме много щастливи, че Lagunitas е част от нашето семейство“, коментира главният търговски директор на Heineken Ян Дерк ван Карнебек. „Но също така имаме марки, които могат да се представят в крафт нишата доста добре“.

Карнебек е оптимист по отношение на идеята за премиумизацията.

„За нас тя е глобална възможност“, посочва той. „Става дума повече за качеството, отколкото за количеството, което смятаме, че е правилно от гледна точка на индустрията“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:41 | 10.09.22 г.
fallback