fallback

Китай ще надмине САЩ като най-големия пазар на дребно в света до 2018 г.

Силен ръст на търговията се очаква още в Индия, Виетнам и Филипините

11:54 | 13.02.15 г.
Автор - снимка
Редактор

Китай ще надмине САЩ като най-големия пазар на дребно в света в рамките на следващите три години, според ново проучване на Economist Intelligence Unit (EIU) и PwC, цитирано от CNBC.

Продажбите на дребно в Китай ще нарастват с приблизително 8% годишно до 2018 г. в сравнение с 2,6% в Северна Америка и средно 3,4% в глобален мащаб, показват данните. Ретроспекцията показва, че ръстът в Китай се забавя, но остава значително по-висок в сравнение с останалите страни по света.

“Въпреки по-бавния растеж, Китай остава неустоим за търговските вериги. Въпреки че годишният обем на търговията на дребно намалява от 2009 г. насам, през следващите две години се очаква среден ръст от 8,7 на сто”, посочва се в доклада.

Икономиката на Китай също забавя ръста си, но БВП продължава да се разширява със значително по-бързи темпове в сравнение със Западните държави.

В Китай живее около 19 на сто от световното население. Китайският потребител стана все по-важен през последните 10 години заради нарастващите заплати в страната, урбанизацията и подобряването на стандарта на живот.

McKinsey изчислява, че до 2022 г. 75 процента от жителите на континента ще бъдат класифицирани като средна класа в сравнение със само 4% през 2012 година.

Световният бизнес също си взе бележка. Преките чуждестранни инвестиции в Китай достигнаха 128 млрд. долара през 2014 г., изпреварвайки САЩ за първи път от почти едно десетилетие, сочат данните на Конференцията на ООН за търговия и развитие.

И все пак здравословният растеж няма да бъде достатъчен за експанзията на търговците на дребно, работещи в Китай, предупреждават авторите на доклада. “Търговците на дребно са принудени да преосмислят стратегиите си. Повечето от тях преминават към бързо развиващите се канали за електронна търговия”, допълва се в документа.

Китайските потребители са сред най-активните потребители в света на мобилните технологии и социалните медии.

Търговците обаче не трябва да залагат само на Китай. Обемът на продажбите на дребно в Азия като цяло се очаква да достигне 10,3 трлн. долара до 2018 г. – над два пъти повече в сравнение със Северна Америка. Най-силен ръст, освен в Китай, се очаква в Индия, Виетнам и Филипините.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:37 | 12.09.22 г.
fallback