fallback

Приходите на Неохим нарастват с една трета, загубата за тримесечието намалява

За деветмесечието ръстът в приходите от продажби е 65% на годишна база, а загубата спада наполовина

17:02 | 27.10.10 г.
Автор - снимка
Създател

Приходите от продажби на Неохим АД през третото тримесечие на 2010 нарастват с 34% на годишна база до 14 млн. лв., показва неконсолидираният отчет на дружеството, публикуван чрез БФБ.

Торовият завод регистрира нетна загуба за тримесечието в размер на 5,4 млн. лв., при отрицателен резултат от 8,6 млн. лв. за същия период на 2009.

През първото полугодие на 2010 консолидираните продажби на Неохим се увеличиха с 62% на годишна база до 90,9 млн. лв., а консолидираната загуба на дружеството намаля до 3,2 млн. лв. от 7,9 млн. лв. година преди това.

През първите девет месеца на годината приходите от продажби скачат с 65% на годишна база до 100,4 млн. лв., а нетната загуба спада повече от два пъти до 8 млн. лв.

Характерно за производствения процес на фирмата е неговата непрекъснатост в рамките на 6-9 месеца. През останалото време производствените инсталации подлежат на текущ ремонт, с който се обезпечава непрекъснатостта на производството. Това съвпада с третото тримесечие на годината, се казва в междинния доклад за дейността на дружеството.

Основна цел е постигането на пълна натовареност на производствените мощности - над 70%. С това се постига намаляване на себестойността на изделията, а оттам запазване цената на крайния продукт при покриване на стандартите за качество, пише още в доклада.

Основните потребители на компанията са в селскостопанските райони. Затова и целта на дружеството е продукцията да е максимално близо до тях. Има изградени складови бази в основните селскостопански райони в страната.

Материалните запаси се поддържат в оптималния минимум, като се стремим да въведем минимални складови наличности на суровини, посочват от Неохим. Разработването на нови пазари, както в страната, така и в чужбина и навлизането в Европейския съюз са приоритети на фирмата.

Желанието на дружеството е да запази пазарния си дял въпреки конкуренцията от внос, като много са факторите, които влияят върху перспективите за развитие и реализация, изтъкват от компанията.

Климатичните особености за дадена година, цената на житото, субсидиите, задлъжнялостта на кооперациите – основни потребители, световната финансова криза и степента й на влияние върху нашата икономика, респективно дружеството, са фактори, които не могат да се прогнозират, а оттам не може и да се даде прогноза в дългосрочен план.

На вътрешния пазар влияние оказват проблемите с финансирането на селскостопанските производители. Колебаещите се изкупни цени на земеделската продукция, както и увеличената ценова конкуренция на други местни производители са фактори, които трудно могат да се прогнозират. Те от своя страна оказват голямо влияние върху реализацията на продукцията.

Акциите на Неохим са без промяна в днешната сесия на БФБ на ниво от 29 лв. за брой, което представлява ръст от 16% от началото на годината и понижение от 15% за последните 12 месеца. Пазарната капитализация на компанията е в размер на 77 млн. лв.

Свързани компании:

Неохим АД(NEOH)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:36 | 13.09.22 г.
fallback