Приходите от продажби на Евролийз Ауто ЕАД, дъщерно дружество на Еврохолд България АД, през второто тримесечие на 2010 се повишават с 14% на годишна база до 13,2 млн. лв., показва консолидираният отчет на дружеството, публикуван чрез БФБ.
За тримесечието нетната печалба на компанията се свива с 61% на годишна база до 692 хил. лв.
През първото тримесечие на 2010 продажбите на Евролийз се понижиха с 37% на годишна база до 6,2 млн. лв., а печалбата намаля с 34% до 739 хил. лв.
За полугодието приходите от продажби спадат с 8,9% на годишна база до 19,3 млн. лв., а нетната печалба се свива с 51% до 1,4 млн. лв.
През 2009 година се усети осезаемо ефектът от финансовата криза, което доведе до намаляване на продажбите на нови автомобили и по-слаба активност от страна на банките и финансовите институции. Мерките, които групата предприе, за да смекчи ефектите, намалиха обема нов бизнес, което неминуемо доведе до намаляване на портфейла, се казва в междинния доклад за дейността на дружеството.
След края на 2009 година групата успя да си осигури нов ресурс за финансиране на новия бизнес от няколко финансови институции и въпреки че портфейлът спада на средата на годината, темповете на намаляване са значително по-ниски от нивата през 2009 година, се казва още там.
Като цяло нивата на просрочия и на изземане на автомобили са ниски в сравнение с останалите пазарни играчи, в резултат на добрата дилърска мрежа на групата и активното управление на вземанията, се казва в доклада.
Свързани компании: