Доставките на петролни продукти в страните от ЕС започват да се възстановяват през август, показват данните на Евростат. Статистиката е изготвена на базата на информация от 26 държави от общността, след като Австрия не е изпратила данни.
През април доставките на петролни продукти достигнаха рекордно ниски нива, след като разпространението на COVID затвори голяма част от бизнеса и хората си останаха по домовете. В периода между май и август обаче мерките започнаха да се разхлабват и част от активността в сектора на транспорта започна да се възстановява.
Така например доставките на бензини се повишиха със 103% спрямо април, а на дизел - с 20%, но пък количествата са съответно с 5% и 11% по-ниски спрямо средното за летния месец в последните три години.
Горивата, използвани в морския транспорт, също си връщат част от загубеното - през август доставките са с 9% по-високи, но има намаление от 21% спрямо средното за месеца.
По отношение на керосина възстановяването на въздушния трафик води до ръст на доставките от 123%, но все още спадът е от 55% спрямо средното за август, който е типичният месец за пътувания в Европа.
Във Франция има истински подем на доставките на бензини след кризата през април. През август доставките са с 267% по-високи спрямо дъното от пролетта, а спрямо средните нива за август ръстът е от 9 на сто. Общо в страната са доставени 810 хил. тона бензини.
Повишение спрямо средните нива на доставка на бензини през август отчитат още в Чехия, Литва, Нидерландия, Полша и Словакия.
Испания записва най-сериозен ръст на доставките на бензини спрямо август - от 367%, но спрямо средните нива за август има спад от 5 на сто.
За България справката показва, че през август са доставени 40 хил. тона бензини, което е ръст от 74% спрямо април, но 12% спад спрямо средните нива за месеца. По-съществено увеличение се наблюдава по отношение на дизела - доставките са с 85% по-високи до 222 хил. тона, което е спад от 11 на сто спрямо средното равнище за летния месец.
По отношение на самолетното гориво има ръст на доставките от 113%. Кризата в сектора на въздушния транспорт обаче продължава и доказателство за това е спадът от 56% на доставките на керосин спрямо средното за август.