Петролът поевтинява в понеделник, като на цената натежава продължаващата експанзия в шистовите сондажи в САЩ, съобщава Ройтерс. Има и сигнали за отслабващо търсене, което влошава нагласите на пазара и връща цените до нива, сравними с тези от миналата година, когато ОПЕК за пръв път обяви, че има сделка за свиване на добива.
Американският лек суров петрол WTI поевтинява с 0,42% до 44,78 долара за барел, а европейският бенчмарк Брент записва спад от 0,34% до 47,21 долара за барел към 10:00 часа българско време.
И двата сорта петрол са с около 14% по-евтини в сравнение с края на май, когато ОПЕК и партньорите на организацията се договориха съкращенията в добива да продължат поне до края на март 2018 г.
Според трейдърите основният фактор, който движи цените в низходяща посока, е последователното нарастване на добива в САЩ. Това подкопава усилията на ОПЕК за справяне със свръхпредлагането.
Миналата седмица компанията за услуги в нефтената индустрия Baker Hughes обяви, че нефтените платформи в САЩ са се увеличили с 6 броя. Вече 22 поредни седмици има ръст, което е рекордна серия, посочва Грег Маккена, главен пазарен стратег в AxiTrader.
“Американските производители са добавили 431 нефтени платформи от края на май 2016 г.”, посочва инвестиционната банка Goldman Sachs.
Що се отнася до сигналите за по-слабо търсене, вносът на петрол в Япония се понижава с 13,5% на годишна база през май до 2,83 млн. барела дневно.
Индия, вторият по големина вносител на петрол в Азия, е внесла с 4,2% по-малко петрол през май в сравнение със същия месец миналата година.
Още новини и анализи за петролния пазар четете тук.
преди 7 години Втечненият газ, който Тръмп обеща на Източна Европа ще е поне двойно по-скъп от сегашния, изчислиха експерти. Причина е огромното разстояние, на което ще трябва да се пренася, в много скъпа технология каквато са корабите-танкери на газ. Те хабят много енергия, за да задържат газа течен, дори когато грее слънце. Иначе просто корабът ще експлодира. Допълнителен разход са доста скъпите терминали за приемането на такива кораби, което естествено се отразява в крайната цена.В момента има един такъв терминал в Литва, носещ грандоманското име Независимост. Един вид станали независими от Русия. Но от него газът е около 30% по-скъп, отколкото е руският. При това става дума за газ от Норвегия, която е поне 10 пъти по-близо от САЩ. Този газ никой не иска да го купува, дори потребителите в самата Литва, и макар да са русофоби, си купуват от руснаците. А литовското правителство се чуди как да избива вече направените инвестиции. Има и договор с норвежците, които си държат на цената. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години остави го ... той само си пише без даже да си е направил труда да прочете два реда. понеже у неговото село няма такива коли, никъде няма ... а тук в София в съседния блок има една Тесла отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ...а това, че в момента се произвеждат повече коли с ДВГ е слаб аргумент-----------------------------Ти си първият човек с награди по математика, за когото сляпата вяра в нещо е по-силна от цифрите. А всъщност самият ти си достатъчно добър аргумент. Между другото кога смяташ да си купиш първата електрическа кола в живота. Утре, след година, след пет? Хайде първо си купете по една такава кола и после можете да ги хвалите колкото си поискате. Между другото ти колко хора познаваш, които имат собствени електрички? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Хюсеинов неккъв коментар за данните на тия U.S. Energy Administration Information ааа Дебиллоов нешо да каеш за статистиките относно потребление и консумация мммм ?!?! или как винаги сериозни креттени кат тебе пишат само у тоя сайт ама верно са сериозни деббиллни иддиоти .... :))https://***.eia.gov/outlooks/steo/report/global_oil.cfmTotal World Consumption 95.40 96.92 98.46 100.08 Тва горе как ше го коментираш ?!? oт Шизофрения ли страдаш мойто недоразвито иддиотче та дрънкаш само 4г. кретении или си си по рождения изтърсак ?!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Един поздрав за *** Нр. 1 Хюсеина дет си мисли, че ората не моат да четат английски за Кухаото царя на празноглавието и за новия еко спец red6 би требало да е green6 ама ей на ..... :))Global Liquid Fuelshttps://***.eia.gov/outlooks/steo/report/global_oil.cfmGlobal Petroleum and Other Liquids 2015 2016 2017 2018 Total World Production 96.74 97.17 98.30 100.16 Total World Consumption 95.40 96.92 98.46 100.08 --------------------------------------------------------------------------Такам, за хората дет четат Хюсеина *** как се види от данните до сега нито една година не е намаляло НИЩО ама НИЩО нит продукция нит потребление !!За Кухатото и за red6 важи същото .... ако незнаят енглески то Гогал преводач има .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Нема нищо за вникване в поста ти - литература... Аз от литература не отбирам - завършил съм химия и външна търговия - там не ни учеха да пишеме есета на икономически теми, а да работиме с числа и материални субстанции.Ти си пиши есета - не ми пречиш. Аз се обадих да опонирам на оня лемур, дето супер авторитетнически се е изфлякал първи в темата с е те това:"Вече и най големите *** вероятно разбират че потреблението на петрол в света постоянно намалява въпреки ръста на икономиката..."И му показах, че потреблението на петрол в света постоянно се увеличава д ръста на икономиката и че твърдението му е шит и че глупаците са си *** и от тех отърване нема... Тва е. Относно твоите прогнози и блянове немам нищо нито за вникване, нито за спор - аз работим с реалности и с тебе пътищата ни не се пресичат в тая тема... Анадъмо? Ако те топли да се тупате по гърба с оня видинския гном и да пълните темата с помия, пак не ми пречиш... хихи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ако искаш и целия си пост го напиши с главни букви, все тая .... Не, не се отдалечава :) Революцията започна... а това че в момента се произвеждат повече коли с ДВГ е слаб аргумент :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Всъщност отдалечава се. В момента се произвеждат стотици ПЪТИ повече автомобили с ДВГ, отколкото електромобили. Увеличението в производството при тях е по-голямо и новите модели на конвенционални автомобили, които се разработват и ТЕПЪРВА ще влизат в производство са много повече от електромобилите. Погледната чисто математически, ако нещата продължат да се развиват още няколко години по начина, по който се развиват сега, електромобилите ще си останат само екзотика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Не, не се отдалечава ерата на ел. автомобилите :):):) спокойно, ще ги има ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години прав си, но троловете трябва да бъдат подигравани :):) и това беше и моята цел, щото е ясно че леко по леко оставяме на страна петрола и няма кво да се напише по тая тема.... обаче познах че мишето ще го замести :):) тия са ми като четен тоалетен вестник .. и двамата :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар