Когато става въпрос за фючърсите върху суров петрол, биковете са настроени дръзко. Но у тях може би се крие и тревожно усещане за дежавю, коментира MarketWatch.
Фючърсите върху петрола се движат напред, след като през февруари се сринаха до 13-годишен минимум. След като затвориха на ниво от 26,21 долара за барел на 11 февруари, фючърсите върху West Texas Intermediate на борсата в Ню Йорк отчитат почти двоен ръст, затваряйки на почти 11-месечен връх от над 51 долара на 8 юни.
Възстановяването се случва, тъй като опасенията за глобалното презасищане от суров петрол и мудното световно търсене започват да избледняват. Ниските цени най-накрая започнаха да взимат жертвите си от американското производство, а опасенията за световното забавяне отминават. Доказателства за промяната се видяха тази пролет, когато фючърсите върху петрола поскъпнаха, въпреки че големите производители на петрол не постигнаха дълго обсъжданото замразяване на нивата на добива. Освен това, след месеци пренебрегване на заплахите към производството, прекъсванията в Канада и Нигерия успява да вдигнат петрола.
Това показа важна промяна в психологията на пазара, казва Роб Хоуърт, базиран в Сиатъл старши инвестиционен стратег в U.S. Bank Wealth Management.
Спекулантите бяха изключително отрицателно настроени миналата зима, сваляйки цените на петрола до около 25 долара. Но с все по-ускорения спад на броя на американските кладенци и утихването на опасенията за световно забавяне, настроенията се промениха, каза той.
Пионерът в американската шистова индустрия Харолд Хам бе сред биковете на пазара. В интервю за CNBC тази седмица основателят на базираната в Оклахома Continental Resources повиши целевата си цена за суровия петрол за края на годината с 20%. Според него петролът тогава ще струва между 69 и 72 долара за барел спрямо предишната му прогноза от 60 долара.
Хам твърди, че пазарът се е завърнал към баланс по-бързо от очакваното като спадът на производството е направил значителен пробив в свръхпредлагането.
През януари, когато някои анализатори призоваваха петролът да се търгува на цена от под 20 долара за барел, в интервю за The Wall Street Journal Хам искаше суровината да струва 60 долара в края на годината.
Засега желанието на Хам има добри перспективи да се случи. Но както той, така и други бикове са се парили преди.
Петролът започна да поевтинява в средата на 2014 г., след като преди това фючърсите върху WTI достигнаха около 107 долара за барел. Хам смяташе, че ще се възстанови към края на 2014 г., заявявайки за Financial Times, че петролът, който тогава се търгуваше за 50 долара за барел, ще се завърне до нива от 85-90 долара за барел.
Петролът наистина започна да се възстановява през първата година на 2015 г., поскъпвайки до 60 долара за барел, но през юли се срина още повече.
Сегашният ръст на петрола позволява на Continental да се възстанови, след като поскъпна с над 88% на годишна база и с над 210% спрямо 52-седмичното си дъно. Това спаси нетното богатство на Хам, имайки предвид 68-процентовия му дял в шистовия производител.
Може ли обаче петролът да повтори модела си на движение от миналата година – поскъпване, последвано от рязко поевтиняване? Макар че дъното от февруари вероятно вече не може да се достигне, за биковете може да се окаже трудно да поддържат нива от над 50 долара, казва Хоуърт.
Отчасти причината е, че 50 долара за барел е печелившо ценово ниво за много американски производители, които бързо могат да възстановят производството си. Освен това през юли рафинериите обикновено започват да ускоряват търсенето, тъй като планират дейността си за края на активния сезон на шофиране около Деня на труда.
Междувременно много може да зависи от перспективите пред глобалния растеж. В съобщение от четвъртък анализаторите от базираната във Виена JBC Energy изразиха опасения, че глобалната икономика вероятно е близо или тъкмо е преминала пика на текущия цикъл. Всъщност предвид малката вероятност петролът да отбележи друго понижение на цените спрямо същия период на миналата година, някои смятат, че „по-широката подкрепа“ за потребителите също отпада.
„Последната рецесия имаше изразен ефект върху американското и глобалното петролно търсене, а петролните бикове трябва да помнят това, тъй като забавяне в динамиката на търсенето неизбежно ще отнеме дълго говореното ребалансиране на пазара на петрол“, пишат още анализаторите от JBC.
Всичко за цената на петрола следете тук
преди 8 години Този самолет ще влезе в серийно производство през 2020 евентуално, трябва да му се издаде разрешение за ползване, трябва му и сертификат от икао. Колкото до разграбването - Боинг и Еърбъс имат над 7 хиляди поръчки за самолети в този клас и се тресат от смях на руската конкуренция. Вече всички се тресем. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Новини за американофили от " бензиноколонката" :)))Русия представи тази седмица нов пътнически самолет от среден клас, който според местните медии е по-добър от западните в много отношения и ще бъде разграбен от руски и чуждестранни авиопревозвачи, пише Ройтерс. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Да подразним американофилите! :"Министерството на промишлеността и търговията на РФ е одобрило проект на концерна Daimler за строителството на завод за леки коли в Подмосковието. През следващите две седмици трябва да бъде подписан инвестиционен меморандум, съобщава Rambler News Service, цитиран от mobile.bg.През юни миналата година стана ясно, че Mercedes-Benz замразява плановете си за завод за леки автомобили в Русия заради санкциите, въведени след анексията на Крим и конфликта в Украйна. Въпреки тях обаче буквално преди дни немската компания е открила нов салон именно на спорния полуостров."Ай стига с тези глупости с изолацията на Русия! :)))) Те са за местните ....! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Кой ще продава евтино,че да се срине,Венецуела вече фалира?Арабите щезапочнат да продават трежита защото и те са изправени пред същото,трябватим пари.Та кой ще наводни с евтин петрол борсите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Това икономически форум ли е или седянка на махленските клюкарки? Повече ми прилича на махленските клюкарки........ :( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ходи там, като ше са тънки. Ще си сбъднеш мечтите с местната лада калина кабрио или уазката им 4х4, пхахахhttp://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/COUNTRIES/ECAEXT/0,,contentMDK:22659724~pagePK:146736~piPK:146830~theSitePK:258599,00.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години да с тънката разлика е, че в в Мордор цените на бензина ше са тънки а на тебе Американския курник ше ти съдира гилзата от плащане докато пукнеш .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Имам го времето. Да му мислят тези, чието време не им принадлежи ! ;) :)))... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Срахо, много време за писане и мъдруване ти е отнел един "лозунг", хахахах отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Не бе обърка се! искаше да кажеш може би "Северноамериканския курник" !! Там живеят над 300 милиона м-аймуни! Щото той е най големия потребител! Иначе няма логика. Мисли поне малко при писането на лозунги! отговор Сигнализирай за неуместен коментар