Новото магическо число в петролната индустрия е 50.
Петролният гигант BP, операторът на нефтени платформи Nabors Industries и компанията за проучвания Pioneer Natural Resources заявиха през последните 24 часа, че цени над 50 долара за барел биха окуражили повече сондажи или биха осигурили необходимия стимул за вливане на средства. С нива на петрола около 45 долара за барел индустрията, която съкращаваше разходи, за да остане конкурентна, е готова за знаци за стабилност, пише Bloomberg.
Средна цена от 53 долара за барел би означавала, че 50-те най-големи публични компании в сектора ще престанат да губят пари, изчисляват от консултантската компания Wood Mackenzie.
Nabors Industries, която има най-много наземни нефтени платформи в света, заяви, че вече говори с няколко големи клиента за планове да увеличава работата през второто полугодие, ако цените се повишат устойчиво над 50 долара за барел.
„Не става въпрос само да се достигнат 50 долара“, казва Фрейзър Маккей, вицепрезидент за корпоративни анализи в Wood Mackenzie в Хюстън. „Говорим за достигане на 50-те долара, поддържане на това ниво и схващането, че в бъдеще цените ще се задържат над тази граница, преди да се санкционират проекти, които са икономични при 50 долара за барел“, допълва той.
Глобалната петролна индустрия съкрати разходи на стойност над 100 милиарда долара миналата година и е изправена пред допълнителни съкращения, за да оцелее през периода, който Schlumberger, компания за услуги в нефтената индустрия, определя като най-лошата финансова криза в сектора. Само в Северна Америка тази година се очаква разходите да се понижат два пъти в сравнение с 2015 г.
Bloomberg припомня, че цените на суровината се възстановиха от 12-годишното дъно, достигнато през февруари.
Британският петролен гигант BP заяви, че при цена между 50 и 55 долара за барел би могъл да балансира приходите, от една страна, и капиталовите разходи и плащанията към акционерите, от друга.
Pioneer Natural Resources очаква да увеличи платформите за хоризонтален сондаж с 10 броя, когато цената достигне 50 долара и когато перспективите за търсенето и предлагането са позитивни.
За всяко повишение с 5 долара над основната цена от 37 долара за барел Continental Resources добавя към приходите около 200 милиона долара. Когато цената достигне 52 долара за барел, компанията за проучвания, базирана в Оклахома, вероятно ще се замисли за добавяне на повече платформи.
И все пак дори говоренето за увеличаване на работата връща болезнените спомени за миналогодишния опит за подновяване на активността прекалено бързо.
Кога точно цените на петрола ще достигнат това ниво и колко дълго те трябва да се задържат на него е въпрос, на който никой не може да отговори със сигурност. Според Nabors активността ще започна да се ускорява в средата на третото тримесечие или през последните три месеца на годината. Continental смята, че пазарът ще се доближи до баланс в края на годината и ще е в пълно равновесие или търсенето ще надвишава предлагането през 2017 г.
Още новини и анализи за петроления пазар четете тук.
преди 8 години На 29.04 цената на петрола спадна с почти $1.33 след информацията от отчетите на Exxon Mobil. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години В краят на октомври 8% от танкерите клас VLCC са използвани за склад. От клас LR1 за тази цел се използват 7% от съдовете. Просто факти. По-малко от руската инфлация. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ICYMI: Gartman Flip-Flops, Turns Bullish on OIl https://t.co/JoeTNmd9KS-----------------------------------------------------------------------------------------------------khao ей го ключовия twit щом тоя шемет Гартман влиза на петрола bullish значи сме за надолу .... :)) Ако иаме късмет ше се разиграе плана с последно връщане или някво потвърждение и после сме за няколко години up. А да видиме дали ше е така .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Наемите на танкери падат заедно с петрола. За последните 2 години са паднали 10-15 ПЪТИ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Когато петрола е 30$ за барел-да, но когато е 47-не. Наемът на танкерите може да ги доведе до загуби. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Горивната ефективност в САЩ е 2 пъти повече спрямо ЕС - http://***.greentech.bg/archives/58888 ПРЕСТЪПЛЕНИЕ СРЕЩУ ЧОВЕЧЕСТВОТО е 320млн. в САЩ да консумират повече от Китай ,Индия и Япония взети заедно - http://***.economy.bg/world/view/9280/Koj-kolko-petrol-konsumiraВъпроса е защо 1996год. убиха ел.колата - http://***.emic-bg.org/news/item/663Обяснил съм всичко - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А колкото до танкерите, те чакат не, защото не могат да си продадат товара, а защото разни тарикати са купили евтин нефт и чакат да направят бързи кинти при неизбежното вдигане на цената. Щото аз толкова *** собственик на бизнес, който може да плати 300 хил. тона нефт и да наеме танкер, за да го прекара през половината свят, без да си е направил сметката как ще го продаде, не знам дали има! Такива може да се срещнат само сред българските форумни либерал-а^нал-лизатори-капиталисти... хихи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години а кога целият световен монстър от транспортна - наземна, морска и въздушна, строителна, военна и пр. техника мине на акумулатори...-------------------------------------------------------------------------------------------------------точно това питах и планинара хилядократно и другите бизнесмени икономисти, но никой не можа да каже как аджаба вдигаш ти 300 тона във въздуха на батерия,а за военната техника да не говорим. Един ден може би, но няма да е днеска де викаш :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години да също и това дет кааш, но народа масово не отчита факта, че еврото също е много слабо лева е вързан с еврото в борд, а петрола се търгува все още предимно в долари и това играе също доста важна роля. Самата Цената на петрола то е ясно, че я бъзика някой донякъде и за да оправдае милиардите направени от къси поръчки на борсата бълва по новините, че се се била свила консумацията.... мда добре ше му кажа .... :)) За българските безинджии не ги знам от къде точат, но най-вероятно от "агресора" и зависи от терористите в Масква на ква цена им го дават от там вече наще си праат картел в България на колко да го дават и какви загуби да покриват etc. ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Не е интересно кога и колко червенобузи паричковци в Европа и УСА ще се качат на електромобил, а кога целият световен монстър от транспортна - наземна, морска и въздушна, строителна, военна и пр. техника мине на акумулатори... Скоро ще да е, като се има предвид, че преди това и ще трябва да се утрои световното производство на електроенергия, нали? И ако това ще трябва да са панели и вентилатори, а не АЕЦове, нали се сещаш как ще изглежда пейзажът наокольо.... хахаха... отговор Сигнализирай за неуместен коментар