Фючърсите на суровия петрол отбелязват ръст в сряда, но все още са близо до минимума си за последните шест години и половина, след като централната банка на Китай предприе действия, за да подкрепи икономиката на страната, а опасенията за пренасищането на пазара продължават да са налице, съобщава Ройтерс.
Преди края на сесията в сряда акциите на азиатските борси отново изпитват затруднения, тъй като инвеститорите се опасяват, че намаляването на лихвените проценти в Китай няма да бъде достатъчно, за да се стабилизира забавящата се икономика на страната или да спре фондовия колапс, който предизвика хаос на световните пазари.
Петролът сорт Брент се търгува с 29 цента по-високо до 43,50 долара за барел, а доставките на американския суров петрол за октомври също се вдигнаха с 29 цента до 39,60 долара за барел.
Според ANZ намаляването на лихвените проценти в Китай е успокоило пазарите, но те остават предпазливи и отбелязват ограничени печалби.
„Разтоварването на високоразходните доставки от САЩ отнема много повече време от очакваното и вероятно пазарът ще остане свръхзапасен в краткосрочен план“, казват от ANZ.
Даниел Анг, инвестиционен анализатор в Phillip Futures Pte Ltd, казва, че понижаването на лихвените проценти в Китай не е позволило на цената на петрола да достигне ново дъно. „С новия ден обаче идват и нови предизвикателства. Вероятно американските петролни запаси ще свалят цените надолу днес заради забавящите си нефтопреработвателни дейности“.
Американските запаси от суров петрол се понижиха със 7,3 млн. барела през миналата седмица до 449,3 млн. барела. Анализаторите обаче очакваха повишение на запасите с 1 млн. барела, показват данни на American Petroleum Institute от вторник. Агенцията за енергийна информация ще представи своите данни в сряда.
„Макар че процентът на световните петролни запаси вероятно ще се понижи, запасите ще се трупат по-дълго време от първоначалните очаквания“, каза BNP Paribas късно във вторник.
„Затова всяко подобрение на цената вероятно ще започне от по-ниска стартова точка, а темпото му вероятно ще бъде по-бавно от предварителните прогнози“.
Macquarie отбелязва, че има забавяне при продажбите на автомобили, което се отразява на много суровини, включително на петрола в Китай и други развиващи се пазари, като Русия, Индонезия, Бразилия и Тайланд.
„Промишленото търсене е затруднено на много ключови развиващи се пазари. Това може би се вижда най-добре от автомобилните продажби, където тенденцията продължава и в средата на 2015 г.“, казва банката.
В Китай продажбите на автомобили са се понижили в продължение на четири поредни месеца, като най-сериозният спад от 7% се отчита през юли.