Коментаторът посочи, че едва 3 млн. барела на ден, или 3,3% от общото световно потребление на петрол, са преминавали през 2012 г. през ключовите транспортни връзки, контролирани от египетското правителство – Суецкия канал и Суецко-средиземноморския петролопровод. Политическата нестабилност, която обхвана африканската страна, засили опасенията за ограничаване на петролните доставки от Близкия Изток към Европа и САЩ.
"Това са много малки количества на фона на световното потребление от около 90 млн. дневно сега. Освен това дори да бъде затворен Суецкия канал, през него преминава само 7% от морската търговия с нефт, като съществува и алтернативен път покрай нос Добра Надежда. Разбира се, това ще доведе до оскъпяване на транзита и ще забави пътя на един танкер средно с 15 дни до Европа и 8-10 дни до САЩ. Това неминуемо ще доведе до повишение на цените на световните пазари, но за реален недостиг не може да говорим", отбеляза експертът.
Според него по-зависима от евентуално разрастване на кризата в Египет е Европа, която внася целия си катарски втечнен газ през Суецкия канал. "Доставките през Суецкия канал представляват около 10% от целия европейски внос на газ и 13 на сто от световната търговия с втечнен газ. При затваряне на канала, цената на газа в Испания, Франция и Англия, които внасят катарско синьо гориво, ще се повиши значително“, коментира още той.
По думите на енергийния консултант забяването на стимулите от страна на щатския Федерален резерв ще има негативен ефект върху търсенето на петрол, което от своя страна може да понижи леко цените. "Важно е и да се отбележи, че повече ликвидност на финансовите пазари в САЩ означава и засилена търговия с петролни фючърси. Броят на спекулантите на пазара през последните 10 години значително нарасна, изпреварвайки хеджорите в търсенето на фючърсни контракти.
Спекулантите обикновено залагат за покачване на цената на петрола и така създават едно самоизпълващо се пожелание. Когато залозите за покачване на цената надхвърлят тези за понижение цената, реално тя се повишава и на спот пазара. Затова и може да се направи дългата връзка, че забавянето в изкупуването на некачествени ипотечни кредити от Фед ще има негативен ефект върху търговията с петрол и от там цените могат леко да спаднат. Едва ли ефектът ще е особено чувствителен, тъй като други фактори като геополитическия риск в момента оказват по-силно влияние върху цените", посочи още Мартин Владимиров.
преди 11 години Като въведат Иран в война ше видите кво става с петрола. Ше ви се иска да е 140$. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Тя отдавна е дошла, не си ли разбрал?Още преди да се родиш :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години С нетърпение чакам слънчевата енергия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ако икономиката на сащ се забави ще има принт на пари ако се подобри консумацията на петрол ще се качи така, че според мен и 2та варянта водят до по скъп петрол. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Нищо чудно че тоя "експерт" е българин :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години 140 може и да стане до средата на другата година, но тия под 80 от де ги изкарахте незнам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Въпроса, който разискваме тук е спадането на цената на петрола а не екологичните съображения.Мога да оспоря с факти доста подобни доклади и твърдения. Например защо когато се преценява влиянието на превозни средства с ДВГ върху екологията не се взема предвид вредите от сондиране и добив на нефт, производство на части и масла за ДВГ, влиянието на отработените масла и износените части върху околната среда и т.н.... Мога да засипя всеки желаеш с факти. Списъка по веригата за вредата от петрола и ДВГ е мнооооого по-дълъг отколкото им се иска на тези, които са част от тази хранителна верига. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ето малко информация, колко екологични и неизискващи петрол са електрическите превозни средства. При изгарянето на 1 литър бензин се отделят приблизително 2.3 кг CO2.http://assets.climatecentral.org/pdfs/ClimateFriendlyCarsReport_Final.pdf отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Реално масовото навлизане на хибридите има потенциала да държат цените на петрола ниски . В момента няма нито една компания която да разработва автомобил с задвижване само от ДВГ . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Нека да "отсвирим" петролните компании като намалим покупките на бензин и дизел с 30-50% като намерим по-евтина алтернатива за всичките ни нужди ТА ДА ДАДЕМ сигнал на наглите петролни компании и да видим дали няма да падне цената до 80$. отговор Сигнализирай за неуместен коментар