IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Г. Ангелов: Реално няма какво да се облага с новия данък върху лихвите

Икономистът посочва, че лихвите по депозитите едва успяват да покрият инфлацията, която изяжда спестяванията

09:20 | 12.10.12 г. 44
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Г. Ангелов: Реално няма какво да се облага с новия данък върху лихвите

По последни данни на БНБ средната лихва по съществуващи срочни депозити на домакинствата в България е 4,16-4,18% на годишна основа. За новооткрити депозити лихвата е малко под 3% годишно. Т.е. лихвите по депозити са между 3 и 4% годишно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 13:51 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

39
rate up comment 0 rate down comment 1
bubblehead
преди 12 години
Агенти, по леко с емоциите искате нещо което го няма никьде по света - да не се облага лихвата, че сигур някои от вас са и икономисти... Но ако не ви харесва в Бьлгария заповядаите в например в Америка, лихвата по депозитите е 0.0% , облагат се с даньк ( ходи го разбери защо след като се вижда колко прибира дьржавата от тая врьтка ) и инфлацията е 2-3% ... и ходи ги разбери американците защо купуват кьщи по $800к ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
38
rate up comment 0 rate down comment 0
Werter
преди 12 години
+1Сто процента съгласен - прогресивният ДОД най-силно удря средната класа - квалифицирани и високо платени служители, мениджъри, инженери, учени и т.н. Плоският данък облекчава средната класа, но натоварва в известна степен бизнеса, т.к. без необлагаем минимум разходите за труд на фирмата се увеличават с размера на данъка върху възнагражденията на наетите работници. Предполагам с оглед стимулирането на създаване на работни места, временно може да са въведе необлагаем минимум.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
37
rate up comment 0 rate down comment 0
Werter
преди 12 години
+1Сто процента съгласен - прогресивният ДОД най-силно удря средната класа - квалифицирани и високо платени служители, мениджъри, инженери, учени и т.н. Плоският данък облекчава средната класа, но натоварва в известна степен бизнеса, т.к. без необлагаем минимум разходите за труд на фирмата се увеличават с размера на данъка върху възнагражденията на наетите работници. Предполагам с оглед стимулирането на създаване на работни места, временно може да са въведе необлагаем минимум.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
36
rate up comment 0 rate down comment 0
pppat
преди 12 години
И направете връзка с днешните съобщения на Цветанов, че догодина ще се назначат нови 2000 полицаи!Нямам думи!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
35
rate up comment 4 rate down comment 1
bigiadri
преди 12 години
Лихвата ,която банките дават е точно и по-малко от инфлацията. С влагането на пари в банка , хората които не могат да ги вкарат в бизнес или са ги предвидили за нещо се надяват ,че тези пари все пак се запазват! С облагането на тези пари и таксата за това направо се взимат , да не кажа крадат, пари от спестителите! На всяко правителство очите им са все в тези пари, колко пъти ги ограбваха?Вместо да се постарае да създаде благоприятни икономически условия и това правителство се засили да краде от тези пари!Искало да ги даде на пенсионерите! Глупости и популизъм, юе ги даде на раздутата администрация и полиция!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
34
rate up comment 1 rate down comment 0
Longin
преди 12 години
прогресивни данъци в/у доходите - вижте картата - за общества с ясни пазарни механизми и изградена средна класа + мн. важно РАБОТЕЩА правораздавателна системаза цяла източна европа - вижте картата - тия предпоставки все още се изграждат; ДОД по принцип не се плаща от "богатите" (хора с 3-5-9 х лв заплата не са богати) - за тях си има други видове данъци; а без работеща правораздавателна система няма смисъл да се опитваш да ги оболожиш прогресивно през ДОД - всъщност зараждащата се средна класа..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
33
rate up comment 0 rate down comment 0
21.12.2012
преди 12 години
Поправка: Редно е да бъдат прогресивни. Косвените са несправедливи, защото са регресивни.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
32
rate up comment 0 rate down comment 0
21.12.2012
преди 12 години
Доходи получават собствениците на производствени фактори - на труд - работна заплата, земя - рента, на капитал - лихва, а предприемачът получава печалба. Редно е всички доходи да бъдат облагани с данъци.Що се отнася до видовете данъчно облагане, те са: пропорционално, прогресивно и регресивно. За да бъдат данъците справедливи, редно е да бъдат пропорционални. Съществуването на съвременните държави не може да бъде финансирано, ако не бъдат облагани с по-високи данъци по-високите доходи. И още нещо - в България, с висок дял на сивата икономика, усилията трябва да бъдат насочени към този сектор. Нали всяко икономическо решение е свързано с разходите и ползите - предприемаме го, ако ползите са повече от разходите. При криза увеличаването на данъчната тежест не би довело до желаните резултати. Лестър Търоу например предлага навсякъде в света да остане само косвеният данък, да бъдат премахнати всички преки данъци.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
31
rate up comment 1 rate down comment 1
Stanboi2
преди 12 години
ne, az ne srawniawam danachnite sistemi. prosto obrashtam wnimanie na towa, che w BG niama neoblagaem minimum i po tozi nachin i nai-bednite plashtat wapreki che parite ne stigat i za osnownite razhodi. eto primer:semeistwo 2choweka w BG s godishen dohod ot 12000lv (nezawisimo ot zaplata ili lihvi) triabwa da plati 1200lv danak w Germany sashtoto semeistwo 12000evro godishen dohod (pak nezawisimo ot zaplata ili lihva) ne plashta nikakaw danak zashtoto ima neoblagaem dohod ot 8000evro na chowek
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
30
rate up comment 0 rate down comment 1
data
преди 12 години
За информация : колко е данъка върху доходите в германия на тая същата семейна двойка ? Не е коректно да се сравняват данъчни системи с коренно различна философия . не казвам дали една е добра или лоша . Просто нещата трябва да са сравними
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още