fallback

Не чувам, не виждам, не говоря за борсата?

За какво й е на борсата обратна връзка с потребителите, след като няма дори права такава, пита блогърът BigBear

10:28 | 14.12.10 г. 13
Автор - снимка
Създател

Явно на ръководството на борсата настоящата фаза от развитието на българския пазар - „няма търговия, няма проблем“, не е достатъчна. Така че сега навлизаме в нова фаза - „не искам да чувам, да виждам или да говоря за борсови сделки“.

Ето началото на промяната:

„13-12-2010 - Съобщение от БФБ-София

Поради липсата на интерес и ниската посещаемост на форума на БФБ-София АД, считано от 13.12.2010 г. се преустановява работата на същия. Всички запитвания, мнения или коментари, свързани с борсата могат да бъдат отправяни директно по телефон или електронна поща."

Формално, връзката се запазва чрез телефонни разговори или електронна поща, но това е стъпка назад. Всеки, който е бил в ситуацията на бизнес с много потребители, които се обучават в процеса на употреба на продукта, знае, че има редица случаи, в които всеки нов потребител минава през еднообразни и повтарящи се с предходни потребители ситуации и въпроси.

Далеч по-лесно е да се отговори масово чрез форум на тези въпроси, след това постепенно това да се обедини в категория Често Задавани Въпроси. По този начин се спестява много еднообразна работа на малък управленски екип.

Другият плюс на форума е публикуването и обсъждането на планове и намерения. Това спомага много грешни идеи да се разпознаят още в зародиш и никога да не успеят да стигнат до изпълнение. Много глави мислят по-добре от една. Така идеите могат да се преситят от грешните и да се подобрят и оптимизират.

Третият плюс на форума е, че позволява да се откриват проблеми в продукта от предложения или сигнали на добронамерени потребители. Всичко изброено до тук е така наречената обратна връзка с потребителя, в нашия случай с инвеститора.

На ръководството на БФБ вече и формално не е нужно да показват, че ги е грижа за мнението на инвеститорите и че желаят да поддържат обратна връзка с тях.

За да съществува обратна връзка, първо трябва да има права връзка с инвеститорите - борсата да споделя неокончателни планове и идеи с инвеститорите, да участва в обсъждането им на своя форум и на други специализирани форуми, когато има проблем с прекъсване на търговията например, да го публикува веднага, а не когато проблемът е пред отстраняване и другите форуми или сайтове вече са го обявили.

Липсата на комуникация от страна на борсата е довела до цитирам ... липсата на интерес и ниската посещаемост на форума на БФБ-София АД... Но няма смисъл да посещаваш място, което дори създателите му не посещават и не развиват. Така че при липса на права връзка с инвеститорите кому е нужна обратна?

Липсата на грижа прозира и в липсата на обратен адресат на потенциалните бъдещи телефонни и електронни съобщения. Прилича на наивното писмо на малкото момченце адресирано до "дядо и баба на село".

На кого е възложено да отговаря на въпросите, на кой телефон, кой е мейла за връзка по тези въпроси. Няма информация, която да отговаря на тези въпроси, но и липсата на отговор също е отговор...  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:47 | 14.09.22 г.
fallback